:.شرايط ورود و ثبت نام
1398/2/17 سه‌شنبه
1387/1/27 سه‌شنبه

- شرايط ورود به دانشگاه :

  • از نظر مقررات و قوانين جاري كشور مجاز به ادامه تحصيل باشد (منع تحصيلي نداشته باشد)
  • داراي ديپلم متوسطه نظام قديم و يا مدرك پيش دانشگاهي نظام جديد و يا مدرك كارداني مورد تائيد وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي باشد.
  • از طريق آزمون سراسري و يا فراگير پذيرفته شده باشند.
  • دانش آموخته دانشگاهها و يا مؤسسات آموزش عالي داخل و خارج از كشور كه مورد تأئيد مراجع فوق باشد.
  • مدارك تحصيلي خارج از كشور و يا گواهينامه هاي حوزوي كه برابري آن به تأئيد مراجع فوق رسيده باشد.
  • دانشجويان فعلي دانشگاهها (اعم از دولتي و غير دولتي) بدون انصراف مي توانند
     در دوره هاي مذكور (آزمون سراسري و يا دوره هاي فراگير) شركت نمايند.
  • دانشجوياني كه از معافيت تحصيلي استفاده مي كنند در صورت انصراف از رشته قبلي نمي توانند در رشته جديد ثبت نام نمايند.


كسانيكه فاقد مدرك پيش دانشگاهي هستند مي توانند از طريق پذيرش فراگير چند بخشي ادامه تحصيل نمايند

 

2- شرايط ثبت نام ماده 2:

·  پذيرفته شده از طريق آزمون سراسري و يا دوره هاي فراگير موظف است در مهلت هاي مقرر تعيين شده توسط دانشگاه براي ثبت نام به دانشگاه مراجعه نمايد.

·   دانشجو موظف است در زمان مقرر نسبت به پرداخت شهريه تعيين شده اقدام نمايد در غير اينصورت ثبت نام ايشان قابل پذيرش نيست.

·   عدم مراجعه براي ثبت نام به منزله انصراف از تحصيل محسوب مي شود.

·  اگر دانشجويي بعد از زمان ثبت نام مراجعه نمايد، مسئول مركز با بررسي علت تأخير و تشخيص موجه بودن آن مي تواند در قالب مهلت ثبت نام با تأخير حدكثر تا يكماه بعد از ثبت نام، تا 12 واحد درسي مجوز انتخاب واحد صادر نمايد.

·  ثبت نام و انتخاب واحد صرفاً در قالب تقويم دانشگاهي اعلام شده مجاز است
و هر گونه ثبت نام خارج از تقويم دانشگاهي غير قانوني و خلاف مقررات آموزشي است.

 

3- مداركي كه بايد در زمان ثبت نام از دانشجو اخذ و كنترل شود.

1- مراكز موظف هستند، صرفاً از كساني كه بر اساس ليست سازمان سنـجش (آزمون سراسري) يا سازمان مركزي آزمون فراگير و يا انتقالي از ساير دانشگاهها ارسال مي شود از داوطلب ثبت نام بعمل آورند.

2- اصل كارت شناسايي ملي و شناسنامه و يك برگ تصوير از كليه صفحات اخذ و پس از رؤيت توسط مسئول ثبت نام و برابر با اصل شدن به دانشجو عودت داده شود.

3- شش قطعه عكس تمام رخ 4 × 3  تهيه شده در همان سال با ثبت مشخصات در پشت آن

4- اصل كارنامه دوره دانشپذيري براي پذيرفته شدگان دوره هاي فراگير

5- كليه مشخصات و نمرات دانشجو، در كارنامه دوره دانشپذيري و ميانگين ثبت شده در آن بايد با اصل ديپلم متوسطه قديم يا پيش دانشگاهي جديد و يا مدارك بالاتر, كه با آن در فراگير شركت نموده، دقيقاً كنترل و در صورت وجود هر گونه مغايرت با سازمان مركزي مكاتبه شود.

6- اخذ اصل ديپلم متوسطه و يا گواهي پيش دانشگاهي نظام جديد ورؤيت آن توسط مسئول ثبت نام و كنترل تاريخ فراغت از تحصيل و مطابقت آن با تاريخ اعلام شده توسط سازمان سنجش سپس با تهيه تصوير و برابر نمودن آن با اصل، به دانشجو عودت داده شود.

7- مسئول ثبت نام لازم است پس از تهيه تصوير و برابر نمودن آن با اصل، اسم خود را در همان تصوير ثبت و سپس امضاء نمايد.

8- اخذ اصل و يا گواهي دوره كارداني پيوسته رسمي و كنترل تاريخ فراغت از تحصيل و ساير مشخصات آن الزامي است. پس از تهيه تصوير برابر با اصل، عودت آن به دانشجو بلامانع است.

9- اخذ تأئيديه تحصيلي تا زمان شروع امتحانات اولين نيمسال تحصيلي الزامي است، پس از اخذ تأئيديه كليه مندرجات بايد با تصوير برابر با اصل شده گواهي تحصيلي دانشجو مطابقت داده شود، در صورت وجود هر گونه مغايرت بلافاصله نسبت به اصلاح آن اقدام شود. در صورت عدم ارائه تأئيديه تا زمان مقرر از ادامه تحصيل جلوگيري شود.

10- اخذ مدرك مشخص كننده نظام وظيفه براي آقايان الزامي است، و كساني كه مايل به استفاده از معافيت تحصيلي هستند، مطابق دستور العمل از حوزه نظام وظيفه درخواست معافيت شود.

11- دانشجوياني كه داراي غيبت نظام وظيفه هستند مجاز به ثبت نام نمي باشند.

12- ثبت نام مشروط مطلقاً ممنوع است و تحت هيچ عنواني بجز مواردي كه در دستوالعمل اعلام شده نبايد انجام شود.

13- تكميل فرم مشخصات و فرم تعهد رعايت ضوابط دانشگاه

14-مدارك دوره هاي معادل و يا مشابه آن و نيز مدارك داخلي مؤسسات، براي ادامه تحصيل قابل پذيرش نيست.

15- مراكز بايد داراي بايگاني موقت باشند و كليه پرونده هاي دانشجويان تا زمانيكه پرونده آنها
كاملاً تكميل نشده باشد، و حداكثر تا شروع امتحانات اولين نيمسال تحصيلي در همان بايگاني نگهداري شود و پس از تكميل به بايگاني اصلي تحويل شود. مسئول ثبت نام هر رشته وظيفه دارد، كليه مدارك اعلام شده در دستورالعمل را تا زمان شروع امتحانات از دانشجو اخذ و پس از كنترل آن و اطمينان از صحت آنها به بايگاني اصلي تحويل نمايد.

16- مطابقت اصل كارت شركت در آزمون براي دانشجويان آزمون سراسري با مدارك ارائه شده دانشجو الزامي است، در صورت عدم ارسال كارت لازم است، سريعاً مكاتبه شود تا مشمول مرور زمان نشود.

17- فرم مخصوص استفاد از سهميه هاي مختلف مانند، ايثارگران، رتبه اول و يا غيره، لازم است در مدت تعيين شده و حداكثر تا شروع دومين نيمسال تحصيلي اخذ و در پرونده دانشجو ضبط شود.

18- كاركنان دانشگاه پيام نور با هر وضعيت استخدامي مجاز به انتخاب مركز محل كار خود بعنوان محل تحصيل نيستند در صورت پذيرفته شدن قبولي آنان لغو مي شود.

19- كليه مغايرتها و كمبودهاي احتمالي حداكثر تا قبل از شروع نيمسال دوم هر سال تحصيلي بايد بصورت ليست به اداره كل خدمات آموزشي اعلام شود.

20- مجوز انتقال ازاداره كل خدمات آموزشي براي دانشجويان انتقالي از ساير دانشگاهها

21-ارائه يكي از مدارك مورد قبول بشرح زير با توجه به جدول نام مراكز و واحدهاي دانشگاه پيام نور شهرستان و تحت پوشش هر مركز در دفترچه شماره 2 آزمون سراسري و تاريخهاي اعلام شده الزامي است.

الف- محل اشتغال كارمندان در شهرستان تحت پوشش مركز

ب- محل تولد و سال آخر اقامت داوطلب در شهرستان تحت پوشش مركز

ج- دو سال آخر اقامت داوطلب در شهرستان تحت پوشش

د- محل اخذ مدرك تحصيلي سال آخر دوره متوسطه داوطلب در شهرستان تحت پوشش

تبصره- اگر داوطلب فقط يكي از شرايط فوق را داشته باشد به شرط سپردن تعهد كتبي مبني بر عدم درخواست انتقال ثبت نام بلامانع است.

22- اطلاعيه و آگاهيهاي لازم براي آن دسته از پذيرفته شدگان كه دروس گذرانده شده در ساير دانشگاهها دارند داده شود تا در اولين فرصت ممكن و حداكثر تا پايان دومين نيمسال تحصيلي تقاضاي خود را مكتوب به مركز ارائه دهند در غير اينصورت فرصت مذكور قابل تمديد نيست.

23- مطالعه و توجه كافي و دقيق به دستورالعمل ثبت نام ضروري است.