استان ها
1399/7/6 یکشنبه
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛
مراسمی با عنوان تجلی عاشورا در دفاع مقدس؛ دیروز، امروز، فردا در دانشگاه پیام نور استان مازندران برگزار شد

.

به گزارش روابط عمومی، همزمان با ایام گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس مراسم گرامیداشتی در محوطه دانشگاه پیام نور استان مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و خانواده شهیده سلامت سیده فاطمه شفیعی نژاد و با عنوان «تجلی عاشورا در دفاع مقدس؛ دیروز، امروز، فردا» برگزار شد.
آیت الله محمدی لائینی در این مراسم ضمن تشکر از برگزاری چنین مراسمی نام «پیام نور» را مصداق واقعی کاروان اسرای اهل بیت امام حسین(ع) دانست که پیام نور جانبازی و ایثار و شهدا را به گوش همگان رساندند.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران از مراسم برگزارشده با عنوان تجلیل از کاروان نور و پیام نور و هفته دفاع مقدس یاد کرد و به توصیف و تحلیل تجلی عاشورا در دفاع مقدس پرداخت.
وی دفاع مقدس را در هشت سال جنگ تحمیلی منحصر ندانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر هشت سال دفاع مقدس در برابر صدام، امروز نیز در دفاع مقدس دیگری قرار داریم که دفاع از حرم نام دارد و هفت سال است ادامه دارد و کمی از آن باقی مانده است. آیت الله محمدی لائینی ضمن بیان این مطلب که دفاع از حرم اگر بیش از هشت سال دفاع مقدس برای وطن مؤثر نباشد، کمتر از آن نیست، بیان داشت: هنر مدیریت، رهبری و فرماندهی مقام معظم رهبری و مالک اشترش سردار سلیمانی و سردار سلیمانی های فراوان دیگرش موجب شد که خطر داعش در بیرون از کشور مهار شود.
وی همچنین گفت: در آینده نیز ممکن است جنگ های دیگری رخ دهد؛ چراکه گزینه جنگ همیشه روی میز دشمن قرار دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران در بخش دیگری از سخنانش این نکته را مورد توجه قرار داد که شهدای دفاع مقدس همانند شهدای کربلا ابتدائاً به جهاد اکبر پرداختند و با نفس خود جنگیدند.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن و حدیث معراج پیامبر(ص)، کربلای امام حسین(ع) و دفاع مقدس را یک دانشگاه و یک مکتب برشمرد که در آن حب هوا و وهوس و پُست و مقام دنیوی از دل زدوده می شود.
آیت الله  محمدی لائینی به سه تجلی عاشورا در دلها اشاره کرد که اولین آن وارستگی از دنیا و هواهای نفسانی، دومین آن رهایی از خوف و ترس و سومین «ولی شناس بودن» است.
وی خاطرنشان کرد که در دفاع مقدس و دفاع از حرم این سه تجلی حضور داشته است.
 نماینده ولی فقیه در استان مازندران در پایان سخنانش تأکید کرد که روحیات، خلقیات و ارزش های والای عاشورایی نه فقط در دفاع مقدس بلکه در تمامی امور جامعه باید متجلی باشد و تحکیم یابد.
 آیت الله محمدی لائینی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه پیام نور دانشگاهی باشد که این تجلیات در آن وجود داشته باشد.
در ادامه این مراسم دکتر سیدافشین موسوی چلک سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران ضمن تشکر از حضور آیت الله محمدی لائینی و خانواده شهیده سلامت سیده فاطمه شفیعی نژاد و اعضای علمی، رؤسای مراکز و واحدها و کارکنان گزارش مختصری از وضعیت دانشگاه پیام نور استان مازندران ارائه کرد.
 وی گفت: دانشگاه پیام نور استان دارای 17 مرکز و واحد و 13هزار دانشجو و دبیرخانه منطقه شمال کشور دارای 42 مرکز و واحد و 42هزار دانشجو می باشد که نظارت بر عملکرد آن بر عهده استان مازندران است.
دکتر موسوی چلک با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان دارای 172 عضو علمی می باشد گفت: دانشگاه پیام نور در زمینه انتشارات ملی و بین المللی و ثبت اختراعات عملکرد خوبی داشته است که مایه افتخار ملی می تواند باشد.
 وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان این افتخار را دارد که همکاران و اساتیدی داشته باشد که خانواده شهید و جانباز باشند، گفت: امیدوارم بتوانیم انسان های شایسته ای را برای خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی به جامعه تحویل دهیم.
دکتر موسوی در پایان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور حضور آیت الله محمدی لائینی را به فال نیک می گیرد تا بتواند ان شاءالله پرنورتر و مشعشع تر از گذشته به وظایف خود بپردازد.
در این مراسم که با زیارت پرفیض عاشورا و مداحی آغاز شده بود، حجت الاسلام احمد اسلامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مازندران طی سخنانی ضمن اشاره به تقارن ماه صفرکه ماه تأثر و اسارت اهل بیت در شام است با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تأکید کرد: که اسرای اهل بیت ضعیف نبودند؛ بلکه با قدرت در حال تخریب کاخ ظلم و استکبار بودند.
وی با اشاره به گوشه ای از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غفلت در داخل کشور نباید به وجود آید و با بیان این مطلب که عاشورای حسینی در دفاع مقدس متجلی بوده است، تکلیف دانشگاه پیام نور را علاوه بر آموزش، حفظ ارزش های اعتقادی و انقلابی و یادگیری مقاومت، صبر و ایستادگی دانست.
در پایان این مراسم از خانواده شهیده سلامت سیده فاطمه شفیعی نژاد تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 

 
امتیاز دهی