فرهنگی
1400/6/30 سه‌شنبه
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت روز جهانی ورزش دانشگاهی:
ارتباط موثر ورزش و تفریحات سالم با آموزش عالی و توسعه شخصیت افراد

.


دکترمحمدعلی زلفی گل ،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت روز جهانی ورزش دانشگاهی تاکید کرد: ورزش و تفریحات سالم با آموزش عالی و توسعه شخصیت افرادمرتبط است.
 به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به نقل از سایت وزارت علوم، متن کامل پیام دکتر زلفی گل بدین شرح است:
جایگاه ورزش دانشگاهی در نظام آموزش عالی کشور تبلوری از نقش کلیدی دانشجو-ورزشکاران به‌عنوان رهبران آینده برای تحکیم گفتمان توسعه و تحول در سبک زندگی سالم با رویکردی کیفی و فعال است.
در عصر مدرن و پیشرفته امروز که زندگی با چالش‌های جدیدی روبرو است این ادعا از اهمیت ویژه‌ای در سطح مراکز آموزشی برخوردار است که ورزش و تفریحات سالم را با آموزش عالی و توسعه شخصیت فرد مرتبط می‌داند و فضا و کیفیت مکان‌هایی که ابعاد هو یتی شخص را توسعه می‌دهد دارای ارزش ویژه‌ای هستند.
بی تردید تحقق اهداف کلان از طریق ورزش نیازمند برنامه‌های دقیق، علمی و آینده محور ورزشی-آموزشی است تا فضا و محیطی در کشور ایجاد شود که بذر دانش در آن رُسته و راه بر افزایشِ مهارت زندگی جوانان از طریق ورزش گشوده شود.
اینجانب فرا رسیدن روز جهانی ورزش دانشگاهی را به تمامی دانشگاهیان فرهیخته از جمله دانشجویان، اساتید تربیت بدنی و ورزش و همه قهرمانان ورزش‌های دانشگاهی در سطح ملی و بین‌المللی تبریک گفته و تقارن این روز با آغازین روزهای شروع سال تحصیلی را گرامی می‌دارم.
 
 
 
 

 
امتیاز دهی