فرهنگی
1400/4/28 دوشنبه
در حاشیه جلسه هیات رئیسه؛
آیین افتتاح 6 جشنواره دانشجویی دانشگاه پیام نور برگزار شد

.

آیین افتتاح 6 جشنواره دانشجویی دانشگاه پیام نور امروز در حاشیه جلسه هیات رئیسه با حضور استانهای میزبان، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، دبیرخانه های؛ «دومین جشنواره ملی کارآفرینی دانشگاه های سراسر کشور»، «پنجمین جشنواره کشوری رویش دانشگاه پیام نور»، «یازدهمین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی»، «سومین جشنواره ملی شعر آئینی»، « سومین جشنواره ملی شعر و ادب دانشجویی» و « نخستین جشنواره ملی مهدویت(طلوع تا طلوع)» امروز افتتاح شد.
 
استان قم میزبان نخستین جشنواره مهدویت (طلوع تا طلوع)
دکتر حسینی رئیس دانشگاه پیام نور قم و میزبان نخستین جشنواره مهدویت (طلوع تا طلوع) که  در این آیین گفت: جشنواره مهدویت 1400 در دو بخش ادبی؛ شامل شعر، داستان کوتاه و دلنوشته و هنری؛ شامل عکاسی، نقاشی و خوشنویسی برگزار می شود.
وی از برگزاری همایش علمی – تخصصی سبک زندگی و مهدویت در ده محور همزمان با این جشنواره نیز خبر داد.

استان فارس میزبان پنچمین جشنواره کشوری رویش
دکتر صیف رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس و میزبان پنجمین جشنواره کشوری رویش نیز اظهار داشت: این جشنواره هر ساله با حضور هزاران دانشجوی علاقه مند برگزار می شود و امسال نیز در پایتخت فرهنگ و هنر کشور و با هدف کشف و ارتقای استعدادهای بالقوه دانشجویان، تشکیل بانک اطلاعاتی، هدایت دانشجویان به سمت کارآفرنیی و صنایع مختلف فرهنگی برگزار می شود.
وی توجه به فعالیت های فرهنگی را به عنوان بازوی مهم و تاثیرگذار در کنار آموزش دانشجویان مهم دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی منجر به ایجاد شور و نشاط و افزایش اقبال دانشجویان به دانشگاه می شود.
 
استان مرکزی میزبان جشنواره کشوری نشریات دانشجویی
دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با عنوان اینکه این استان برای دومین بار میزبان این جشنواره خواهد بود، هدف از برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی را تلاش در جهت شناسایی مدل موفق در شیوه مجازی برای اقبال بیشتر دانشجویان، معرفی دستاوردها و توانمندی های دانشجویان، ارتقای وضعیت موجودو شناسایی بهترین شنریات دانشجویی برای برگزاری کارگاه های مرتبط ، حمایت ویژه از نشریات برتر، شناسایی فعالان نشریات در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تشویق و ترغیب دانشجویان خارج از کشور برای ایجاد نشریه عنوان کرد.
 
استان کرمان میزبان سومین جشنواره ملی شعر آئینی
دکتر مقدسی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان جشنواره ملی شعر آئینی را از ابتکارات دانشگاه پیام نور این استان دانست و گفت: این جشنواره هر ساله همراه با یک بخش ویژه برگزار می شود و امسال نیز به دلیل تقارن این جشنواره با دومین سالگرد شهادت سرادر حاج قاسم سلیمانی با موضوع شعر مقاومت در بخش ویژه برگزار خواهد شد.
وی مهلت ارسال آثار را از امروز تا 15 آبان ماه عنوان کرد و گفت: جشنواره ملی شعر آئینی دی ماه 1400 و همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دلها برگزار می شود.
وی یادآور شد: آثار و مستندات منتخب این جشنواره به صورت کتاب دارای شناسنامه چاپ می شود.
 
استان آذربایجان غربی میزبان دومین جشنواره ملی کارآفرینی
دکتر جباری رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره افزایش کانون های کارآفرینی دانشگاه های پیام نور سراسر کشور، ایجاد انگیزه مضاعف در دانشجویان، ارتقای سطح علمی و افزایش آگاهی دانشجویان در زمینه های کاری با محورهای؛ ایده ها و طرح ها، آثار و دستاوردهای برگزیده و دو محور ویژه ؛ کانون های کارآفرینی و کسب و کار دانشجویی برگزار می شود.
وی تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته را ، حضور دانشگاه های دیگر عنوان کرد و گفت: حضور گسترده دانشجویان دیگر دانشگاه ها، مسئولیت و رسالت دانشگاه پیام نور را سنگین تر می کند.
 
استان گیلان میزبان سومین جشنواره ملی شعر و ادب دانشجویی
دکتر صادقی رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان گفت: سومین جشنواره ملی شعر و ادب دانشجویی با رویکرد امید، پویایی و نشاط دوران دانشجویی و بخش آزاد ویژه دانشجویان سراسر کشور به صورت مجازی برگزار می شود.
وی ادبیات فارسی را زبان دوم جهان اسلام دانست واظهار داشت: زبان فارسی علاوه بر ابزار ارتباطی، عنصر وحدت و هویت ملی ایران اسلامی است و از آنجا که بخش ادب و شعر قلب ادبیات فارسی به شمار می رود، این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
 

 
امتیاز دهی