فناوری و پژوهش
1402/10/4 دوشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر:
تقویت و رشد جایگاه دانشگاه پیام نور در نظام های رتبه بندی بین المللی

.

رئیس دانشگاه پیام نور از تقویت و رشد جایگاه دانشگاه پیام نور در نظام های رتبه بندی بین المللی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان برتر دانشگاه در سال 1402 اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه باز و ترکیبی در بین دانشگاه های داخلی و بین المللی شناخته شده و ماموریت انحصاری دانشگاه باز به این دانشگاه واگذار شده است.

وی درباره ارتقا رتبه دانشگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی تصریح کرد: در سال 2023 بر اساس برخی از نظام های رتبه بندی بین المللی مانند لایدن، تایمز، گرین متریک، وبو متریک و کیو اس دانشگاه توانست جایگاه مناسبی در بین دانشگاه های ملی، آسیایی و جهانی بدست بیاورد که ضرورت دارد این جایگاه ها بیش از پیش تقویت شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین افزود: در نظام علم سنجی وزارت علوم، دانشگاه پیام نور نیز در بین همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی رتبه 17 را در کشور دارد که نشان از کیفیت آموزشی این دانشگاه می باشد.

تقی زاده همچنین ادامه داد: دانشگاه باید به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کند و رشته ها بر مبنای پیوست اشتغال و همچنین تقاضامحوری در سطح استان ها متمرکز شوند.

وی تصریح کرد: رویکرد مهارتی در دانشگاه مورد تاکید است و جنبه های مهارتی رشته های دانشگاه در حال افزایش می باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان اظهار داشت: 20 پژوهشکده در سطح دانشگاه پیام نور وجود دارد که ظرفیت بالایی برای کمک به دانشگاه دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور: انتشار 57 هزار مقاله دانشگاهیان پیام نور در یک دهه اخیر
دکتر خدیجه دیده بان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز در این نشست اظهار داشت: اصلی ترین موتور پیشرفت جامعه پژوهش می باشد که می تواند کاستی و مسائل جامعه را شناسایی و حل کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با 3500 عضو علمی که نزدیک به 400 نفر آنها استاد تمام و دانشیار می باشند سهم به سزایی در پژوهش کشور دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه همچنین گفت: در یک دهه اخیر نزدیک به 57 هزار مقاله توسط دانشگاهیان پیام نور در نشریات متعدد داخلی و بین المللی منتشر شد.

دکتردیده بان درباره نشریات فعال دانشگاه گفت: در حال حاضر 29 نشریه فعال در دانشگاه وجود دارد که 1 نشریه به زبان عربی و 5 نشریه نیز به زبان انگلیسی می باشند.
لازم به ذکر است در این مراسم که با حضور دکتر صالحی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برگزار شد از پژوهشگران برتر مناطق ده گانه دانشگاه به صورت حضوری و مجازی تقدیر به عمل آمد. 
 

 
امتیاز دهی