جمعه 20 مهر 1403   00:56:13
برگزيده ها
بيشتر
اخبار
آرشيو اخبار
معرفي دفتر
1398/2/18 چهارشنبه

دفتر تحقیقات، خدمات پژوهشی و فناوری

دفتر کل تحقیقات، خدمات پژوهشی و فناوری همزمان با تأسیس دانشگاه در سال1367و تشکیل معاونت پژوهشی شکل گرفت که برنامه اصلی آن برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در جهت ترغیب پژوهشگران، محققان و دانشجویان به تحقیق و پژوهش و همچنین همکاری و ایجاد ارتباط با سایر دانشگاهها، سازمانها و مراکز پژوهشی در زمینه مبادله تحقیقات و اطلاعات بوده است.

این دفتر متشکل از :

*   مدیرکل

** معاون

مسئول دفتر

گروه‌های:

·     پژوهش‌های کاربردی و خدمات پژوهشی

·     نشریات

·     گروه فناوری اطلاعات پژوهشی

 

اهداف :

      بومی سازی نیاز سنجی عناوین پژوهشی و ارتباط آنها با نیازهای کاربردی کشور.

      ارتقای رتبه دانشگاه درکل کشور و جهان و ، استفاده از توانمندیهای پژوهشی حداکثریِ کلیه اعضای علمی کشور.

      آسیب شناسی پژوهشی در حوزه های نیازسنجی، اجرا و کاربرد.

     توسعه نشریات علمی ـ پژوهشی دانشگاه و بهره مندی کلیه گروههای علمی از حداقل دو نشریه علمی ـ پژوهشی

 

 مهمترین فرآیند و ماموریت دفتر تحقیقات، خدمات پژوهشی و فناوری

    این دفتر با 20 بخشنامه و دستورالعمل، اموراجراییِ فعالیت‌های پژوهشی خود را دنبال می‌کند.

-         تدوین و بازنگری آئین‌نامه‌های پژوهشی

-         نظارت دقیق بر اجرای آئین‌نامه‌های ابلاغی به استان‌ها

-         رایزنی با وزارتخانه جهت تأمین زیرساخت‌های پژوهشی

-         برگزاری جلسات متداول ماهانه شورای پژوهشی به منظور سیاستگذاری ونظارت امور کلان پژوهشی در سطح دانشگاه

-          محاسبه واعلام بودجه سالیانه پژوهشی استان‌ها  و سازمان مرکزی

-         مدیریت و بررسی و نظارت آنلاین بر سیستم گلستان پژوهشی برای تکمیل و بهینه سازی بخش پژوهش و یکپارچه کردن بخش‌های مربوط به ارتقاء و تغییر وضعیت در سیستم، و نظارت مستمر در خصوص ورود اطلاعات پژوهش اساتید، بررسی مجلات ثبت شده خارج از بانک اطلاعاتی و ارزیابی نمایه های اظهار شده برای این مجلات 

-          ارائه گزارش عملکرد دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص رصد علم وفناوری   

-               تهیه وتنظیم سند جامع علمی کشور       

-         اعلام تقویم پژوهش پژوهانه در سیستم گلستان جهت ورود اطلاعات،

-         اعلام ابلاغیه پژوهانه به اعضای علمی و رسیدگی به اعتراضات آنها.

-         معرفی پژوهشگر برتر در هر سال در سطح کشور و معرفی به وزارت علوم

-         برگزاری جشنواره سالانه تجلیل از پژوهشگران

-         بررسی طرح‌های پژوهشی در قالب پژوهانه اعضای هیات رئیسه و رؤسای استان ،

-          بومی سازی عناوین پژوهشی و ارتباط آنها با نیازهای کاربردی کشور، هدایت طرح های پژوهشی دانشگاه به سوی محتوای تقاضامحور و کاربردی

-         گسترش طرح های برون دانشگاهی به استناد تفاهم نامه منعقده دانشگاه با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در تیرماه سال 95

   -  پیگیری 243 فرم پیشنهاد طرح پژوهشی ارسالی به معاونت پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری که می بایست  بر اساس دستور ایشان مشمول حمایت از جدول اعتباری ردیف 14 سازمان برنامه و بودجه قرار گیرند.

-            هماهنگی جهت جمع آوری و ارسال سالانه 30 طرح به صندوق حمایت از پزوهشگران و فناوران کشور بر اساس تفاهم نامه  شماره 45914/ص/95 مورخ 12/4/95

-          1 کمیته اخلاق در پژوهش :

-         بررسی تخلفـات پژوهشـی" بررسی پرونده های ارسالی با موضوع شکایات سرقت علمی در کمیته و ارسال پرونده به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اعضای علمی.

-         تصویب آیین نامه اخلاق زیستی

-          برگزاری جلسات جهت ارائه کد اخلاقی به طرح های پژوهشی و پایان نامه هایی که  به نوعی انسان و حیوان  مورد بررسی قرار می‌گیرد نیاز به کد اخلاقی دارند. و ثبت کلیه موارد در سامانه وزارت بهداشت

-         2 دکترای پژوهش محور: به منظور توسعه پژوهشهای تقاضامحور از طریـق انجام رساله دکتری در قالب طرح پژوهشی تقاضا محور محقق می گـردد.

-         3 پسا دکتری (: با توجه به توانمندیها، امکانات و تجهیزات پژوهشی و تحقیقاتی موجود در و دانشگاه به منظور ارتقای و دانش مهارتهای پژوهشی ، همچنین بهره برداری مناسب از پژوهش های صورت گرفته ، متقاضیان داخل و خارج کشور که تمایل دارند در یک دوره پژوهشی زیر نظر اساتید ، دانش و مهارت خود را افزایش دهند میتوانند از مزایای دوره پژوهش پسادکتری استفاده نمایند.

-         توسعه وبهسازی نشریات پژوهشی دانشگاه

افزایش نشریات انگلیسی زبان و در لایۀ چهارم تخصص با هدف ارتقاء مرتبۀ پژوهشی دانشگاه ، ارتقاء سطح کیفی نشریات علمی- پژوهشی و علمی – تخصصی موجود دانشگاه. ، ارتقاء کمیت نشریات علمی – پژوهشی ، ارتقاء سطح همکاری های بین المللی در سطوح مختلف مؤلفان، داوران و اعضای تحریریه، نمایه سازی نشریات در پایگاه های معتبر بین المللی همچون  Scopus,Web of Science و ISI. ، افزایش نمایه های معتبر داخلی همچون ISC ، برگزاری هم اندیشی ها و کارگاه های لازم به منظور ارتقاء سطح دانش دست اندرکاران نشریات ، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های لازم به منظور ایجاد بهبود کیفی در نشریات علمی دانشگاه.

 

پایگاههای علمی

-          انعقاد قرارداد جهت استفاده از سامانه گیگالیب جهت دریافت کتاب و پایان نامه و مقاله لاتین از پایگاههای معتبر علمی دنیا و ارائه نام و رمز کاربری به اعضای علمی و دانشجویان مقطع دکتری طبق روال سالهای گذشته

واحدهای پژوهشی (گروه پژوهشی، مرکز پژوهشی، پژوهشکده، ...)

-  درخواست تاسیس پژوهشکده و ارسال پرونده به وزارت عتف جهت صدور مجوز تاسیس

طرح ایجاد دفاتر وابسته پژوهشی

-          بررسی و اطلاع رسانی  در خصوص تفاهم نامه های منعقد شده

-  تشکیل قطب علمی

-               انجام کلیه فرآیندهای تشکیل شاخه قطب علمی در دانشگاه (قطبهای علمی یادگیری ترکیبی و شیمی طبیعت) در سامانه مدیریت پژوهش و فناوری وزارت عتف

-         نظارت  بر برگزاری همایش ملی و بین المللی  پس از تأیید شورای پژوهشی

-         بررسی فرصت مطالعاتی اعضای علمی

-         صدور احکام اعضای شورای پژوهشی استان ها

-         شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش که سالانه برگزار می‌شود

-         جمع آوری اطلاعات پژوهشی کلیه اعضای علمی کل کشور و چاپ در پژوهشنامه سالانه دانشگاه

      -   تکمیل پرسشنامه آنلاین عملکرد پژوهشی دانشگاه و ثبت اطلاعات در سامانه وزارت علوم

-  گزارش عملکرد اعتبارات تحقیقاتی  (سمات) دانشگاه ، جمع بندی و ارسال به وزات علوم

-  تکمیل پرسشنامه آنلاین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و اعلام به پایگاه استنادی مذکور

-   بررسی کتابهای فرادرسی با توجه به فرایند مربوطه

-  چاپ کتاب آمارنامه به منظور معرفی فعالیت های پژوهشی انجام یافته بصورت مقایسه ای و به تفکیک استانها

- بررسی ونظارت بر شرکت اعضای هیأت علمی در همایش های داخلی و بین المللی

- تشکیل جلسات کمیته اخلاق در پژوهش به منظور رسیدگی به تخلفات پژوهشی

-           تعامل بیشتر با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشوربرای انجام طرح های پسادکتری با دو هدف ترغیب اعضاء هیات علمی و پژوهشگران به اجرای پژوهش های کاربردی و با لا بردن رتبه دانشگاه با توجه به آنکه تعداد پژوهشگران پسادکتري

ساختار دفتر
1396/12/20 یکشنبه


 

دفتر تحقیقات، خدمات پژوهشی و فناوری

1

مدیر کل

3

مسوول دفتر

 

 

2

معاون

4

متصدی امور دفتری و بایگانی

 

 

گروه پژوهش های کاربردی و خدمات پژوهشی

1

رئیس

6

کارشناس

 

 

2

کارشناس مسوول

7

کارشناس

 

 

3

کارشناس

 

 

 

 

4

کارشناس

 

 

 

 

5

کارشناس

 

 

 

 

گروه نشریات

1

رئیس

3

کارشناس

5

کارشناس

2

کارشناس مسوول

4

کارشناس

6

کمک کارشناس

گروه فناوری اطلاعات پژوهشی

1

رئیس

3

کارشناس

6

کاردان

2

کارشناس مسوول

4

کارشناس

 

3

کارشناس

5

کارشناس

 

 

 

 

1-     گروه پژوهش های کاربردی و خدمات پژوهشی

-         بررسی و نظارت  برعملکرد فعالیت پژوهشی استان ها از سامانه گلستان

-         بررسی واعلام نظردرخصوص بازنگری بخشنامه ها و دستورالعمل ها

-         بررسی طرج های پژوهشی اعضای هیات رئیسه و روسای استان ها

-         بررسی و ارسال طرح های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ریاست جمهوری

-         بررسی ونظارت بر شرکت اعضای علمی در همایش های بین المللی و داخلی

-         بررسی و تدوین شیوه نامه پاداش  مقالات

-         تهیه صورتجلسات شورای پژوهشی و هماهنگی های لازم

-         نظارت ومدیریت سامانه گلستان پژوهشی جهت ثبت و بارگزاری کلیه آثار پژوهشی اعضای علمی در قالب پژوهانه

-         بررسی طرح های پسا دکتری

-         بررسی طرح های پژوهش محور

-         تشکیل کمیته اخلاق در پژوهش

-         بررسی شکایات اعضای علمی و دانشجویان درخصوص  سرقت علمی و تشکیل جلسات برای بررسی

-         تایید آئین نامه اخلاق زیستی

-         بررسی و تخصیص کد اخلاقی برای اجرای طرح و پایان نامه که به نحوی با انسان و حیوان باشد

-         کسب مجوز از وزارت بهداشت برای ارائه کد اخلاقی

-         بررسی کتاب های فرادرسی در قالب آئین نامه کتاب فرادرسی

-         بررسی وارائه عملکرد فعالیت پژوهشی سالانه در قالب سامانه سمات وزارت عتف

-         بررسی و ارائه آمار جهت رتبه بندی دانشگاه در پایگاه استنادی جهان اسلام ISC

 

2-     گروه نشریات

-          نظارت بر انتشار 52 نشریۀ علمی دانشگاه به فارسی و انگلیسی.

-          پیگیری امور 20 نشریه علمی – پژوهشی دانشگاه.

-          پیگیری امور و مکاتبات مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

-          پیگیری امور و مکاتبات مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

-          انجام امور و مکاتبات مربوط به پایگاه ISC و مرکز منطقه­ای فناوری و اطلاع­رسانی شیراز.

-          انجام امور مربوط به نمایه­سازی داخلی نشریات در پایگاه­های معتبر داخلی.

-          انجام امور مربوط به نمایه­سازی نشریات در پایگاه­های معتبر بین­المللی.

-          برگزاری کارگاه­ها و هم­اندیشی­های مربوط به ارتقاء پیشرفت نشریات.

-          تدوین و بازنگری آیین­نامه­های مربوط به نشریات علمی.

نظارت بر روند سامانه الکترونیکی نشریات

 

3-     گروه فناوری اطلاعات پژوهشی

-         بررسی فرصت مطالعاتی اعضای علمی

-         بررسی وتخصیص ip  به اعضای علمی و دانشجویان در قالب پایگاه های اطلاعتی گیگالیب

-         بررسی درخواست برگزاری همایش های ملی و بین المللی

-         بررسی درخواست تاسیس پژوهشکده

-         بررسی درخواست برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی

-         بررسی حمایت مادی ، معنوی وعلمی از برگزاری همایش مشترک با سایر دانشگاه ها و موسسات

-         بررسی تفاهم نامه جهت همکاری با دانشگاه از سایر موسسات و نهادها

 



مديران
1396/12/14 دوشنبه

 
معرفي همكاران
1396/12/14 دوشنبه
 

نام و نام خانوادگی

سمت

مدرک تحصیلی

دکتر یزدان فرخی

مدیر

دکتری تاریخ

دکتر محمد خلج

معاون دفتر

دکتری زمین شناسی

تماس : 22458231   داخلی 2464

سعید همتی

مسئول دفتر

کارشناس- حقوق

تماس: 22442045   داخلی 2483

نمابر :  22442058

مریم توانا

کارشناس دفتر

کارشناس ارشد - مهندسی صنایع

تماس: 22485214 داخلی 2484

شهین اکبرنیا

رئیس گروه پژوهش های کاربردی و خدمات پژوهشی

کارشناس ارشد – شیمی

تماس : 22485215 داخلی 2480

مریم ملوندی

کارشناس مسئول

کارشناس ارشد- مدیریت دولتی

تماس: 22485216 داخلی 2902

نیلوفر عظیمی

کارشناس و مسئول سامانه گلستان پژوهشی

کارشناس ارشد- IT

تماس: 22458215

زهرا رحیمی نژاد

رئیس گروه فناوری اطلاعات پژوهشی

کارشناس ارشد- کتابداری

تماس: 22485210

فاطمه جمشیدی

رئیس گروه  نشریات

دکتری - زبانشناسی

تماس: 22485209 داخلی 2549

مهربانو بحرپیما

کارشناس مسئول نشریات

کارشناس ارشد- زیست شناسی

تماس:22485179 داخلی 2639

مژگان کریم منش

کارشناس مسئول نشریات

کارشناس ارشد- کتابداری

تماس: 22485179 داخلی 2639

منصوره نوری منعم

 

کارشناس نشریات

کارشناس ارشد- محیط زیست

 تماس: 22458311 داخلی 2697

رقیه بدیعی گهر

کارشناس نشریات

کارشناس ارشد- مدیریت ورزشی

تماس: 22458311 داخلی 2697

روشنک رضایی

کارشناس

کارشناس ارشد- شیمی

تماس:  2478

آئين نامه ها
1396/12/21 دوشنبه

2     آئین نامه راه اندازی، اداره، چاپ و انتشار نشریات دانشگاه

3      آئین نامه شورای پژوهشی استان

4     آئین نامه استفاده از فرصتهای مطالعاتی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی

5     آئین نامه شورای پژوهشی دانشگاه پیام نور

6     آئین نامه همایش ها

7     آئین نامه نشریات علمی کشور

8      آئین نامه جدید همایش

9      دستورالعمل برگزاری کارگاه

10    دستورالعمل شرکت در همایش خارجی و داخلی

11    شیوه نامه تشویق مقاله

12    آئین نامه پسا دکتری

13    قطب های علمی

14    شیوه نامه استفاده از فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

15    آئین نامه مکمل استفاده از فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

16    شیوه نامه حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخلی

17    بخشنامه جدول هزینه ماموریت بین المللی

18    حدول نحوه پرداخت هزینه های ماموریت اعضای هیات علمی شرکت در کنفرانس و کارگاه خارج از کشور

19    دستورالعمل نمره پایان نامه و رساله

- بخشنامه 1

- بخشنامه 2

- بخشنامه 3

- بخشنامه 4

20    آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 

21    دستورالعمل اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

22    دستورالعمل قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی و اخذ کد اخلاق - دانشگاه پیام نور

فرم ها
1396/12/14 دوشنبه
 

تشویق مقالات

درخواست برگزاری کارگاه

درخواست برگزاری همایش علمی

پاداش اختراع علمی

درخواست شرکت در همایش علمی – بین المللی خارج از کشور

درخواست شرکت در همایش علمی داخلی

پیشنهاد طرح پژوهشی در قالب اعتبار ویژه (پژوهانه)

نمون برگ پیشنهاد طرح پسا دکتری

 فرم ارزیابی اعتبار سمینار های علمی - بین المللی خارج از کشور

 فرم ارزیابی کتاب فرادرسی تالیفی

 فرم ارزیابی کتاب فرادرسی ترجمه ای

 فرم درخواست تشویق برای مقاله ‏های چاپ شده در نشریات معتبر علمی برای سایر افراد

 فرم انتخاب پژوهشگر نمونه

  نمون برگ درخواست فرصت مطالعاتی 

فرم درخواست تشکیل پژوهشکده نوع 2 دانشگاه پیام نور

فرم توافق نامه ارسال نمونه های بیولوژیک به خارج از کشور

فرم درخواست کد اخلاق برای پروپوزال پایان نامه و رساله دانشجویان ارشد و دکتری

فرم درخواست کد اخلاق برای پروپوزال طرح پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه

فرم رضایت آگاهانه

کاربرگ های پایان نامه و رساله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

گواهی تایید مقالات مستخرج از رساله دکتری جهت اخذ مجوز دفاع

گواهی تایید مقالات مستخرج از رساله دکتری جهت اخذ نمره دستاوردهای پژوهشی