اخبار
1394/5/24 شنبه
دکتر زکائی در جمع مدیران نظارت و ارزیابی دانشگاه های شهر تهران در دانشگاه پیام نور:
استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی در دانشگاه ها را پیگیری خواهیم کرد.

.

دکتر زکائی هدف از برگزاری این نشست را برقراری ارتباط با دفاتر نظارت و ارزیابی دانشگاه ها ، تبادل نظر و هم اندیشی پیرامون چالشهای پیش روی آموزش عالی کشور و تبیین راهکار های مناسب در جهت بهبود نظارت و ارزشیابی بر حوزه های مختلف و گسترده آموزش عالی عنوان کرد .

وی در ادامه به چالش های وزارت علوم اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت آموزش عالی در سطح کشور، گستردگی بدون التزام آموزش عالی بدون درنظر گرفتن ماموریت ها، نظام آموزش عالی بسته و درخود مانده از منظر بین المللی از اصلی ترین چالش های وزارت علوم می باشند.

رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاداتی را در مقابله با این چالش ها مطرح کرد و گفت: استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی در مرحله اول پیاده سازی این نظام در دانشگاه های شهر تهران و توانایی رقابت در بعد بین المللی با توجه به ظرفیت خالی دانشگاه ها که متاسفانه هم اکنون در حال افزایش است را  پیگیری خواهیم کرد.

پس از سخنرانی دکتر زکایی مدیران دفاتر نظارت و ارزیابی دانشگاه های شهر تهران به بیان نقطه نظرهای خود پرداختند و نیز در پایان نشست دکتر ذکایی و مدیران دفاتر و نظارت و ارزیابی با حضور در کنار مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام نور با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

لازم به ذکر است، دفاتر نظارت و ارزیابی در دهه هفتاد ذیل معاونت آموزشی در دانشگاه ها فعالیت داشته اند اما از اوآخر دهه هفتاد این دفاتر به حوزه ریاست دانشگاه ها منتقل  شده و ابزار مدیریتی ریاست دانشگاه ها در مورد چگونگی انجام برنامه ها می باشند.


 
امتیاز دهی