آرشیو اخبار
1399/5/19 یکشنبه
آیین افتتاحیه نمایشگاه مجازی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت
آیین افتتاحیه نمایشگاه مجازی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با مشارکت دانشگاه الزهرا در سالن پروین اعتصامی مرکز همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار گردید.

.

در این مراسم که به دلیل شرایط ویژه پیش‌آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا و براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌گردید، رئوسا و مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی غیرحضوری حاضر بودند. سخنران اصلی این مراسم جناب آقای دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود که در سخنرانی خود ضمن تشکر از دانشگاه الزهرا برای میزبانی این رویداد، به ترسیم چشم‌اندازهای اصلی انجمن‌های علمی‌دانشجویی و خط‌مشی پیش‌روی وزارت علوم برای تقویت هر چه به این قبیل فعالیت‌های فرهنگی و نقش آن‌ها در افزایش سرمایه اجتماعی کشور اقدام نمودند. 
در ادامه جناب آقای دکتر اصغر واعظمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی به ایراد سخنرانی پرداختند و در ارتباط با بخش ویژه جشنواره امسال که با عنوان «ایده‌شو» به دریافت آثار اقدام نموده صحبت کردند. ایشان با ترسیم محورهای اصلی این بخش ذیل چهار عنوان بهداشت و پیش‌گیری، محیط‌زیست و انرژی، دانشگاه‌ها و فضای مجازی و اشتغال جوانان بیان کردند که هدف اصلی از راه‌اندازی این بخش ارتقای نشاط در دانشگاه‌ها و حمایت از تبدیل ایده‌های دانشجویی به محصول قابل عرضه در بازار است.
سخنران بعدی این مراسم جناب آقای دکتر سیدبابک ابراهیمی دبیر علمی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت بود که در بیانات خود تأکید کردند که سیاست کلی این دوره از جشنواره ارتقای سطح علمی و کاربردی آثار است و ملاک اصلی داوری این بخش نیز بر این اساس صورت گرفته است. ایشان افزودند 1619 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل گردیده و این آمار حکایت از رشد 20 درصدی آثار دریافتی به جشنواره دارد. دکتر ابراهیمی در ادامه بیانات خود بیان کردند که آثار توسط 184 داور مشتمل بر 5 استاد، 23 دانشیار، 150 دانشیار و 26 مربی به داوری حضوری و غیرحضوری آثار پرداختند.
سخنرانی بعدی جناب آقای علی حمیدیان مدیر بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت بود که در سخنان خود با اشاره به تعداد آثار رسیده و فرایند داوری آثار، توضیح دادند که قریب به 130 کشور در این دوره از جشنواره مشارکت داشته‌اند. آخرین سخنران هم جناب آقای دکتر امید زهتاب‌ور بودند که در ارتباط با بخش ویژه انجمن پویا این دوره از جشنواره توضیح دادند و بیان کردند که از میان 50 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 15 اثر به مرحله نهایی راه یافتند که آثار آن‌ها در نمایشگاه مجازی قابل مشاهده است.
آخرین بخش از این مراسم افتتاح نمایشگاه مجازی جشنواره بین‌المللی حرکت بود که در آن همه دانشگاه‌های همکار غرفه‌های مستقلی برای نمایش آثار و دستاوردهای دانشجویی خود دارند.
 آدرس اینترنتی برای بازدید از این جشنواره festival.isic.ir است.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر