اخبار
1402/12/16 چهارشنبه
برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاه‌های پیام نور کشور در شیراز
رییس دانشگاه پیام نور استان فارس از میزبانی شیراز از آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور در نیمه اسفند جاری خبر داد.

.

کتر محسن جاجرمی زاده با بیان اینکه در جشنواره امسال در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فن آوری و رسانه، هنری، ادبی، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و نوآوری قرآنی دریافت آثار و برگزاری مسابقات در دستور کار قرار گرفت افزود: بالغ بر ۶ هزار دانشجو از سراسر کشور در سامانه جشنواره بیست و هفتم ثبت نام کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس همچنین با اشاره به اینکه مسابقه کتبی در بخش‌های معارف، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت برخط با حضور ۲ هزار دانشجوی متقاضی برگزار شده و نفرات برتر انتخاب شده‌اند یادآور شد: آثار ثبت شده دانشجویان در بخش‌های غیرآوایی از جمله بخش‌های هنری، ادبی، پژوهشی، تولید نرم افزار و چند رسانه‌ای نیز به بخش داوری راه یافته است.

دکتر جاجرمی زاده اظهار داشت: مرحله مقدماتی بخش آوایی شامل قرائت به روش تحقیق و ترتیل، حفظ ۵ جز ،۱۰ جز، ۲۰ جز، و حفظ کل قرآن کریم، اذان، همخوانی و تواشیح، مداحی و دعا خوانی در مراکز و واحدها و مرحله استان‌ها برگزار شده و در روز چهارشنبه ۲ اسفند مرحله کشوری آوایی به صورت برخط برگزار شد و برگزیدگان جهت مرحله نهایی در روزهای ۱۵ تا ۱۷ اسفند به صورت حضوری در شیراز مسابقه خواهند داد.

وی گفت: مراسم اختتامیه ۱۷ اسفند با حضور مسئولین کشوری و استانی به میزبانی شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد.


 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر