اهم اهداف و برنامه هاي مديريت توليدات دانشجويي و پژوهشهاي فرهنگي
1. هدايت وراهبري فعاليتهاي توليدي دانشجويان و پژوهشهاي فرهنگي دانشگاه درراستاي افق بيست ساله نظام وبرنامههاي فرهنگي توسعه چهارم كشوروچشم اندازوبرنامه راهبردي ازطريق شوراي فرهنگي دانشگاه
2. ترويج الگوها، هنجارها و ارزشهاي ديني و تقويت آرمانهاي انقلاب اسلامي در فضاي دانشگاه.
3. حمايت و جلب مشاركت دانشجويان عزيز در حوزههاي مختلف فرهنگي دانشگاه و جامعه
4. تلاش براي اعتلاي وحدت حوزه و دانشگاه از طريق همكاري طلاب و دانشجويان، توليدات و پژوهشهاي فرهنگي و تقويت همكاريهاي نظاممند فيمابين.
5. حمايت از توليدات فرهنگي اساتيد، كاركنان و دانشجويان و تقويت راهبردي پژوهشهاي فرهنگي دانشگاهيان.
6. تقويت روحيه ايمان، ايثار و شهادت و فرهنگ بسيجي و حمايت از ستاد دانشجويان شاهد و ايثارگران در جهت توليدات و پژوهشهاي فرهنگي.
7. نظارت و ارزشيابي فرهنگي مراكز و واحدها و ارائه راهكارها براي اعتلاي توليدات دانشجويي و پژوهشي فرهنگي در سطح دانشگاه.
8. توسعه فرهنگ نشر كتب و آثار فرهنگي از جمله نشريات فرهنگي، دانشجويي.
9. تقويت هويت اسلامي ـ ايراني دانشجويان و كاركنان دانشگاه و اعتلاي نام دانشگاه از طريق توليدات دانشجويي و پژوهشهاي فرهنگي.
10. توسعه فعاليتهاي علمي، دانشجويي و تقويت و راهنمايي انجمنهاي علمي.
11. پشتيباني از توليدات نرمافزاري در جهت ارتقاي سطح فرهنگي دانشگاه.
12. حمايت از توليد برنامههاي فرهنگي ـ هنري از جمله توليد تئاتر، فيلم، قصهنويسي و...
همچنين دانشجويان ميتوانند علاوه بر موارد فوقالذكر در زمينههاي ذيل نيز مديريت توليدات دانشجويي و پژوهشهاي فرهنگي را ياري نمايند:
1. شناسايي و معرفي نخبگان خلاق و ايدهپرداز دانشجويي
2. ارائه هر نوع پيشنهاد براي پژوهشهاي فرهنگي مبتلا به محيطهاي بومي
3. ارائه هر گونه راهكار پيشنهادي براي ارتقاي جايگاه دانشگاه پيامنور در مجامع علمي و فرهنگي و همكاري در جهت جذب انديشمندان و اهالي فرهنگ و هنر و... .
4. شناسايي ظرفيتهاي علمي، فرهنگي، تاريخي، اجتماعي و سياحتي _ زيارتي منطقه و شهر خود و ارائه پيشنهاداتي براي چگونگي معرفي آنها در سطح ملي
5. ارائه پيشنهاداتي براي حل مشكلات و رفع كمبودهاي فرهنگي و نيازمنديهاي علمي آموزشي دانشگاهيان
6. اعلام آمادگي خود در راستاي پيگيري و اجراي «طرحها و موضوعات ملي» در شهر و منطقه خود با توجه به علاقمنديها و امكانات موجود
7. شناسايي و معرفي ظرفيتهاي بالقوه و بالفعل در شهر و منطقه خود در زمينه اشتغال جوانان در امور صنعتي، كشاورزي، دامداري، صنايع دستي، فرهنگي و هنري
8. انجام و ارائه هرگونه پژوهشهاي فرهنگي در قالبپاياننامهها و پژوهشهاي مستقل
9. ارائه ديدگاههاي خود در مورد چشمانداز آينده شهر و منطقه خويش در هر امري بهويژه در سه موضوع:
الف) اشتغال و كارآفريني با استفاده از ظرفيتهاي بكر و بالقوه منطقه
ب) ازدواج جوانان و تشكيل خانواده و پرورش نسلهاي آينده
ج) ورزشهاي سنتي ـ بومي ـ ابتكاري
10.ارائه ديدگاههاي خوددرزمينه پرورش نخبگان براي تأثيرگذاري درسطح ملي،منطقه اي ،جهان اسلام و در عرصههاي بينالمللي در تمام امور بهويژه علمي فرهنگي، فكري، ديني، صنعتي، هنري، ورزشي و...
11. انجام پژوهشهاي فرهنگي در موضوعات پيشنهادي ذيل:
· نقش رسانهها در تغيير يا تثبيت هنجارهاي اجتماعي
· ضرورت، مباني، اهداف و محور وحدت در جامعه اسلامي
· راههاي تقويت گرايش به الگوهاي ديني در جامعه
· اقتدار سياسي اسلام در جهان معاصر: امكانات و مشكلات
· به كارگيري مفاهيم قرآني در عرصههاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي
· احياي جايگاه تاريخي مسجد در آينده جامعه اسلامي
· بررسي فرايند انحطاط اخلاقي جوامع مدرن
· راههاي احياء حقوق معنوي و انساني زنان در كنوانسيونهاي بينالمللي
· ازدواج: شرايط ـ ضوابط ـ موانع ـ چشماندازها ...
· جايگاه كنوني ايران در جهان اسلام
· جايگاه و نقش ولايت فقيه در نظام جمهوري اسلامي در مقاطع، عرصهها و موارد گوناگون
· مؤلفههاي ايدئولوژيك نظام جمهوري اسلامي ايران و ساختار الهي ـ انساني آن در مقايسه با ساير حكومتهاي جهان
· سعادت فرد و جامعه مدرن در پرتو آموزههاي قرآن
· نظام اجتماعي ـ سياسي ـ اقتصادي «امت ـ امامت ـ عدالت» در زمان غيبت
· مديريت تحول: مفهوم، مبنا، ضرورت، چگونگي اجرا، ...
· آينده ما: واردات محصولات صنعتي يا انتقال تكنولوژي از غرب يا توليد فناوريهاي مدرن در كشور؟
· مهندسي فرهنگي و رابطه آن با كليد واژههاي ادبيات سياسي اسلام و غرب
· نقشه جامع علمي كشور:ضرورت تدوين، عوامل و عوارض غفلت از آن