اخبار
اعلام جزئیات دستورالعمل تشویق، حمایت واعطای تسهیلات به دانشجویان مخترع ، مبتکر و ممتاز دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور به منظور تشویق و حمایت از دانشجویان فرهیخته که در زمینه های ، علمی ،آموزشی ، پژوهشی ، اختراعات، ابتکارات و نوآوری ، ورزشی و فرهنگی به موفقیت چشمگیری نائل می شوند، به آنان هدایایی اعطا می کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، مطابق این دستورالعمل ، نفرات اول هر رشته در هر مقطع تحصیلی در کشور ، در صورت حضور در مراسم جشن فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی 000/500/2 ، کارشناسی ارشد 000/000/4 و دکتری 000/000/5 ریال پاداش دریافت خواهند کرد.
همچنین کلیه دانشجویان ممتاز مشمول این آِیین نامه که در مسابقات و همایش های جهانی و بین المللی به مقام اول تا سوم نائل شوند ، به ترتیب در مقاطع دکتری 10 ، 7 و 5 درصد ، کارشناسی ارشد 50 ، 40 و 30 درصد ، کارشناسی 100، 75 و 50 درصد از تخفیف شهریه ثابت و متغیر برای دو نیمسال تحصیلی برخوردار خواهند شد.
دانشجویانی که در مدت تحصیل خود در مسابقات قرآن و عترت، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اختراعات، کارآفرینی، نانو، رباتیک ، جشنواره علمی ، فرهنگی و هنری معتبر داخلی (با تایید دبیرخانه مربوطه) ، انتخاب دانشجوی نمونه کشوری، المپیادهای علمی، ورزشی ، مسابقات قهرمانی کشور و دانشگاه پیام نور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مقام اول تا سوم نائل شوند به ترتیب در مقاطع دکتری 10، 7 و 5 درصد ، کارشناسی ارشد 50 ، 40 و30 درصد و کارشناسی 100 ، 75 و 50 درصد از تخفیف شهریه ثابت و متغیر برای یک نیمسال تحصیلی برخوردار خواهند شد.
دانشجویان مخترع و مبتکری که با نام دانشگاه پیام نور و هماهنگی و تایید معاونت پژوهشی دانشگاه در مسابقات، نمایشگاه ها و کنگره های بین المللی شرکت می کنند، حداکثر مبلغ 000/000/20 ریال که 50 درصد هزینه قبل از اعزام و 50 درصد هزینه پس از اعزام پرداخت خواهد شد.
همچنین دانشجوی مخترع که اختراع او طبق ضوابط قانونی ثبت علائم و اختراعات از اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تاییدیه مربوط را دریافت کند و در زمان دریافت گواهی در حال تحصیل در دانشگاه پیام نور باشد، در دوره کارشناسی از پرداخت 100 درصد شهریه ثابت و در دوره کارشناسی ارشد از پرداخت 40 درصد شهریه ثابت و دانشجوی دکتری، از پرداخت 20 درصد شهریه ثابت یک نیمسال تحصیلی معاف خواهد بود.
طبق اعلام روابط عمومی، دانشجویانی که در طول یک دوره تحصیلی تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی را که با نام دانشگاه پیام نور منتشر کنند بعد از تایید بخش یا گروه علمی مربوطه در سازمان مرکزی، در دوره کارشناسی از 100درصد تخفیف شهریه ثابت و در دوره کارشناسی ارشد از 50 درصد تخفیف شهریه ثابت و در دوره دکتری از 20 درصد تخفیف شهریه ثابت در یک نیمسال تحصیلی برخوردار خواهند شد.
دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی نیز که در فعال نمودن و پویایی انجمن های علمی (مرتبط با رشته تحصیلی) مشارکت فعالی داشته باشند، پس از تایید گروه علمی ذیربط، برای عضویت در انجمن های علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه حق عضویت سالیانه دریافت می نمایند.
به دانشجویان مبتکری که طرح و ایده خود را به گروه های علمی ذیربط ارائه و تاییدیه علمی دریافت نمایند، پس از تایید مستندات توسط شورای پژوهشی استان، برای ساخت نمونه اولیه طرح، بسته به هزینه ساخت ، بین 2 تا 4 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.
گفتنی است ، تایید مدارک و مستندات دانشجویان با معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و پرداخت هزینه ها با معاونت اداری، مالی و عمرانی و از طریق استانها انجام خواهد شد.
 
 
امتیاز دهی