روابط عمومی
1398/2/11 چهارشنبه
روز ملی خلیج فارس
✔️ گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، به رسم دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی قشم 

.


✍️ به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم در راستای گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، طبق سنت هر ساله در جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، سمیناری در خصوص یکی از موضوعات خلیج فارس با حضور صاحب نظران و اساتید فرهیخته ای در دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی قشم برگزار گردید تا دانشجویان و اساتید ما با تمام جزئیات خلیج فارس آشنا شوند.

ریاست دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی قشم در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ضمن خوش آمد گویی به مدعوین گرامی، تصریح کرد: طبق گفتگو و بررسی با اساتید و صاحب نظران، موضوع سمینار در روز ملی خلیج فارس سال ۹۸ "فتح کشم (قشم) در متون منظوم دوره صفوی" انتخاب گردید تا صفحه ای دیگر از کتاب خلیج فارس را ورق بزنیم.
 
در ادامه این بزرگداشت دکتر بازماندگان استاد گروه تاریخ دانشگاه ضمن تبریک این روز در مورد تصرف کشم در دو منبع منظوم از دوره صفویه بنام های جنگنامه کشم و جرون نامه صحبت کرد و اینکه پرتغالیها به دلیل وجود منبع آب شیرین در جزیره قشم قلعه پرتغالی ها را ساختند.

دکتر بازماندگان در ادامه منشا واژه کشم را نامعلوم دانست، اما بیشتر نقشه های جعرافیایی و متون تاریخی متعلق به جنوب مثل جنگنامه کشم و جرون نامه آن را بدین صورت آورده اند.

عضو هیات علمی مرکز بین الملل قشم در مورد نیروهای موجود در این حرکت ملی سخن گفت که از تمام ایران در جنگ حضور داشتند اما بار اصلی این جنگ بر دوش نیروهای محلی بود.

دکتر بازماندگان در مورد نقش امامقلی بیگ و گمنام ماندنش به دلیل وجود نام امامقلی خان والی فارس توضیح داد.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید که با استقبال دانشجویان، اساتید و مدعوین روبرو شد.

دکتر علی نقی زاده در پایان با اهدا لوح سپاس از دکتر بازماندگان تقدیر کرد. 

 
در آخر جلسه شرکت کنندگان در سمینار با حضور در موزه آبزیان مرکز بین الملل قشم، از تابلو خلیج فارس با تمام جزایر آن که توسط دانشجویان شیلات این مرکز ساخته شده بود، دیدن کردند. 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر