استان ها
1397/12/27 دوشنبه
نماینده ولی فقیه در استان کردستان؛
ابراز خرسندی از تلاش دانشگاه پیام نور برای تقویت پایه های علم و دانش در کشور

.



 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، حضرت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار دانشگاهیان دانشگاه پیام نور استان کردستان علم را جاودانه ترین مقوله در عالم هستی دانست و اظهار داشت: علم والاترین، ارزشمندترین و جاودانه ترین مقوله در عالم هستی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: کسانی که به علم می پردازند و تولیدکنندگان علم و دانش در جامعه هستند باید جز والاترین و شریف ترین اقشار جامعه قرار بگیرند.
 
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: سنجش در هر کشوری را باید براساس نوع نگاه آن کشور نسبت به اندیشه ورزان و جایگاه علم و عالمان جامعه نگاه کرد و رتبه و جایگاه آن کشور را باید در نوع نگاه به جایگاه عالمان آن دانست.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه گاها در طول تاریخ علم مطلق موجب وارد آمدن صدماتی به بشریت شده است، اظهار داشت: هرگاه از علم مطلق برای رسیدن به اهداف شخصی سواستفاده شد، نتیجه آن صدماتی به جامعه وارد آورد.
 
وی، با اشاره به لزوم جهت دهی به علم تصریح کرد: لازمه علم سازنده مشخص بودن مسیر آن است و هماگونه که در دین اسلام بعد از نزول کلمه اقرا در قرآن کریم بر اهمیت الهی بودن مسیر علم برای بالا رفتن جایگاه انسان اشاره شده است.
 
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه توسعه علمی جامعه مرهون تلاش دانشگاهیان و معلمان است، اظهار داشت: هرچه استفاده از علم و علم ورزی در جامعه بیشتر باشد سطح و درجه آن بالاتر رفته و ارزش و اهمیت آن بیشتر می شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود از مجموعه دانشگاه‌های پیام نور به عنوان یکی از افتخارات نظام اسلامی یاد کرد و گفت: فضای سرشار از تلاش، همت و عدالت محوری در دانشگاه پیام نور برای تعالی حوزه علم و دانش در ایران مایه چشم روشنی همه است.
 
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: بسیار خرسندیم که دانشگاهی به گستردگی دانشگاه پیام نور با بهره‌مندی از نیروهای توانمند علمی و بومی برای تقویت پایه‌های علم و دانش در کشور تلاش می‌کند و هر کمکی از دستمان براید برای توسعه فعالیت‌های این دانشگاه در استان کردستان دریغ نخواهیم کرد.
 
یعقوب احمدی سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان نیز در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن میلاد مبارک حضرت علی(ع) و عید باستانی نوروز بیان داشت: خدمت رسانی به مردم و رفع محرومیت از چهره مناطق دور افتاده کشور و برقراری عدالت اجتماعی از جمله برکات انقلاب اسلامی است که باید قدردان نظام اسلامی باشیم.
 
وی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی در جامعه ایجاد شده است و محرومیت زدایی در راس برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
 
سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان با اشاره به دستاوردهای عظیم نظام مقدس اسلامی در حوزه آموزش عالی گفت: دانشگاه پیام نور نمود عینی خدمت رسانی و عدالت محوری انقلاب اسلامی در نقاط مختلف ایران است.
 
وی افزود: دانشگاه پیام نور مولود انقلاب اسلامی است و طی چند دهه فعالیت خویش خدمات گسترده ای را به حوزه علم و فرهنگ کشور ارائه کرده است.
 
احمدی گفت: هم اکنون دانشگاه پیام نور کردستان با بیش از 12هزار دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه کردستان مشغول به فعالیت بوده و در 90 رشته و گرایش در 9 مرکز و واحد دانشگاهی به مردم استان خدمات علمی و آموزشی ارائه می‌کند.
 
سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان خاطرنشان کرد: در دانشگاه پیام نور کردستان فضایی سرشار از شور و ایثار در بین کارکنان، اساتید و دانشجویان حاکم است و در سایه همین فرهنگ والای سازمانی توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی برای استان کردستان و ایران اسلامی افتخارآفرینی‌های بسیاری را کسب کنیم.
 
وی افزود: امیدواریم روز به روز شاهد ارتقای تعامل با جامعه روحانیت استان باشیم و بتوانیم از توانمندی های این قشر تاثیرگذار برای پیشبرد فعالیت های علمی، فرهنگی و دینی در مراکز و واحدهای تابعه دانشگاه پیام نور بهره‌مند شویم.
 
سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان گفت: امیدواریم به برکت این دیدار در سال جدید بتوانیم از رهنمون‌های سازنده نماینده ولی فقیه در استان کردستان در برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی این مرکز دانشگاهی بهره‌مند شویم.
 

 
امتیاز دهی