استان ها
1397/12/25 شنبه
اولین رویداد تمرین کسب وکاردانش آموزی؛
اولین رویدادتمرین کسب وکار وکارآفرینی دانش آموزی ،در دانشگاه پیام نورخراسان جنوبی برگزارشد

.


 
اولین رویداد تمرین کسب و کار و کارآفرینی دانش آموزی (اکام) با حضور بیش از 200نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: این رویداد در راستای طرح اتاق کارآفرینی مدارس و حضور دانش آموزان در محیط های دانشگاهی و با اهداف زیست محیطی،نیازهای استانی،توزیع محصول صحیح و بازارشناسی؛با مشارکت دانشگاه پیام نور،بنیادتوسعه کارآفرینی زنان وجوانان،مجموعه استارت آپی فراست یار و پارک علم و فناوری بیرجند در سالن ورزشی پیام دانشگاه پیام نور مرکز بیرجند به مدت 12 ساعت و    با حضور بیش از 200 دانش آموز مقطع دوره دوم متوسطه از دبیرستان ها وهنرستان های دخترانه و پسرانه بیرجند برگزارشد .
در این رویداد تمرینی دانش آموزان با کمک منتورها و مربی ها ایده های خود را که از قبل در سه کارگاه ارائه شده بود را  سنجیده و یکی از ایده ها را انتخاب کردند .
در خلال رویداد دو کارگاه بوم کسب وکار و کارگاه ارائه برای دانش آموزان در نظر گرفته شده بود که با توجه نوع ایده خود، مشتریان و رقبای خود و بازار هدف ، روش کسب درآمد و نحوه قیمت گذاری و ارزش پیشنهادی محصول را تمرین داشتند.
تعداد ایده های اولیه دانش آموزان 125 ایده محصول محور ، خدماتی و مبتنی بر آی تی و بازار بود که از بین آنها 25 ایده جهت معرفی به بازار و کسب و کار انتخاب شد؛ و دو ایده مورد توجه دو سرمایه گذار استان قرار گرفت.

 
امتیاز دهی