استان ها
1397/10/22 شنبه
چندخبرکوتاه ازدانشگاه پیام نور استان یزد؛
تاسیس پایگاه پژوهشی کشاورزی وگردشگری در شهر هرات/پیام نور مرکز تفت میزبان فرماندار شهرستان تفت

.

 

مهندس فاضلی فرماندارشهرستان خاتم به منظور تبادل نظر در مورد مسائل ومشکلات دانشگاه پیام نور هرات با دکتر میر حسینی دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی:  مهندس فاضلی فرماندار شهرستان خاتم  با اشاره به اینکه از شروع به کار پیام نور هرات بیش از6سال می گذرد و این شهرستان در همسایگی 2استان کرمان وفارس می باشدوبا توجه به محرومیت این شهرستان خواستار توجه ویژه دانشگاه نور به این منطقه شد.

درادامه دکتر میر حسینی ضمن اشاره به اجرای طرح آمایش سر زمینی وزارت علوم افزود:با توجه به تعداد اندک دانشجو در پیام نور هرات ونزدیکی آن به واحد مروست که در شهرستان خاتم مستقر می باشد سعی میکنیم بامساعدت سازمان مرکزی دانشگاه واخذ مجوزات لازم وبه شرط همکاری هیات موسس وفرمانداری خاتم ونظر به اینکه این شهرستان قطب کشاورزی استان یزد میباشد نسبت به ایجاد پایگاه تحقیقات کشاورزی اقدام نماییم.وی اضافه کرد با توجه به سیاست کلی دانشگاه وتعدادزیاد پرسنل درسراسر کشور یکی دیگر از برنامه های دانشگاه پیام نور استان یزد ایجاد فضا های اقامتی در این شهرستان جهت خدمات رسانی به جامعه بزرگ دانشگاه پیام نور کشور می باشد.

فرماندار شهرستان تفت  از حوزه امتحانات پایان ترم بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی :  در این بازدید محامدی فرماندار شهرستان تفت ، از نزدیک در جریان برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری  امتحانات قرار گرفته وبا نحوه برگزاری امتحانات ،مشکلات  و دغدغه دانشجویان آشنا شد .

درادامه دکتر محمدی رییس مرکز تفت با بیان گزارشی از امکانات و رشته های موجود،فعالیتهای علمی،پژوهشی و فرهنگی،طرح وبرنامه های در دست اقدام این دانشگاه را تشریح کرد و بر همکاری و مساعدت همه دستگاهها به ویژه فرمانداری شهرستان جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه تاکید نمود.

شایان ذکر است :پیام نور مرکز تفت  در سال 1369 با 4رشته تحصیلی و 300نفر دانشجو شروع به فعالیت نموده و در حال حاضر با دراختیار داشتن دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ، اعضای هیات علمی و کارکنان اداری متخصص از موقعیت ویژه ای در مراکز آموزش عالی استان یزد برخوردار میباشد.

استفاده صحیح وحداکثری از تمام ظرفیتهای مرکز استان وشهرستانها جهت جذب دانشجو

اولین جلسه ستاد جذب دانشجوی دانشگاه پیام نور استان یزد با حضور کلیه روسای مراکز وواحدها،تعدادی از اعضاء علمی مراکز ومدیران ستادی به ریاست دکتر میرحسینی برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی : پیرو بخشنامه جدید سازمان سنجش آموزش عالی در مورد اختصاص 85درصد از ظرفیت جذب دانشجوی دانشگاهها ومراکز آموزش عالی کشور  از طریق سوابق تحصیلی از نیمسال دوم98-97 ،اولین جلسه ستاد جذب دانشجو در روز4شنبه در محل سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور استان یزدتشکیل شد.

در ابتدای این جلسه دکتر میر حسینی  ضمن اشاره به برنامه وزارت علوم ودولت که حذف کنکور میباشدگفت:با حذف کنکور با رقبای جدید که همان دانشگاههای روزانه میباشند مواجه هستیم که باید با برنامه ریزیهای قوی ومستدل بلند مدت،میان مدت وکوتاه مدت تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده وبا استفاده از تمام ظرفیتهای انسانی وآزمایشگاهی وزیرساختی دانشگاه پیام نور استان یزد که در سطح کشور بی نظیر میباشدبتوانیم جذب حداکثری دانشجو را داشته باشیم.

ذر ادامه دیگر شرکت کنندگان نسبت به ارائه نظرات خود پرداختند که خلاصه آن به شرح ذیل میباشد:

-استفاده از ظرفیتهای مساجد ونماز جمعه وتجمعات ملی ومذهبی ونشریات وسایتهای محلی مخصوصا فضای مجازی حهت معرفی دانشگاه  پیام نور ودستاوردها،فارغ التحصیلان نخبه و.... آن به جامعه هدف

-ایجادیک اپلیکیشن جامع در فضای مجازی جهت دستیابی آحاد جامعه به اطلاعات دانشگاه

-تبلیغات از طریق تشکلهای دانشجویی وبه روز رسانی وتازه کردن پورتال مراکز وواحدها وجذاب کردن آنها

-برجسته کردن موفقیتهای جامعه بزرگ دانشگاه پیام نور اعم از دانشجو،کارمند و هیات علمی ومشارکت وهمکاری فعال بارسانه ملی از طریق برنامه های خبری وساخت برنامه های مشارکتی

-تشکیل کمیته دائمی جذب دانشجو در ستاد استان وتشکیل جلسات مرتب ودائمی جهت اجرایی کردن راهکارهای فوق


 
امتیاز دهی