استان ها
1397/7/15 یکشنبه
همزمان با هفته سالمندان؛
دانشجویان دانشگاه پیام نور بندرخمیر از خانه سالمندان بازدید کردند

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور؛ همزمان با هفته سالمندان، به همت امور فرهنگی دانشگاه، جمعی از دانشجویان از خانه سالمندان بندرعباس واقع در روستای ایسین بازدید کردند.
احمد زاهری رئیس دانشگاه پیام نور بندرخمیر با اشاره به تاکیدات دین اسلام در تکریم سالمندان و همچنین توصیه های مکرر در قرآن در مورد نیکی و احترام به سالخوردگان هدف از این بازدید را تکریم سالمندان بیان کرد.
وی افزود: این برنامه ها، روشی برای نزدیک شدن جوانان و سالمندان به هم است تا با یکدیگرتعامل نموده، رشد یکدیگررا تسهیل کرده و از هم حمایت و مراقبت کنند. این اعتقاد وجود دارد که این برنامه ها، باعث افزایش عزت نفس و رضایتمندی اززندگی، کاهش تنهایی و افسردگی در سالمندان و رشد و تکامل شخصیتی جوانان، تقویت نظام ارزشی و نگرش مثبت آنها به سالمندان می شود.
زاهری با بیان اینکه زیان  فاصله نسلها، فقط به سالمندان محدود نمی شود، گفت:این فاصله موجب محروم شدن جوانان و کودکان از منابع غنی پرورشی می شود و پیوستگی تاریخی و فرهنگی آن ها را سست می نماید، وموجب کاهش درک آن ها از سالمندان و نیازهایشان شده، و باعث توسعه روابط نامناسب میان جوانترها و سالمندان می شود. لذا ضروری است تا برنامه های گسترش دهنده روابط بین نسلی، جهت بهبود نگرش نسبت به سالمندان به ویژه درمؤسسات آموزشی و درون خانواده به اجرا گذاشته شود.
در این بازدید، اعضای کانون دانشجویی با اجرای برنامه های هنری و بازدید از آسایشگاه به دلجویی و حمایت روانی سالمندان این مرکز پرداختند و با اهدای هدایا و اقلام مورد نیاز سالمندان و پذیرایی از آنها باعث ایجاد فضای شاد و سرشار از مهربانی در محیط آسایشگاه شدند.

 
امتیاز دهی