اداری و مالی
1398/4/2 یکشنبه
معاون اداری، مالی و عمرانی در دانشگاه پیام نور مازندران اعلام کرد:
ساعت کاری دانشگاه از 11 تیر تغییر می کند/ چارت تشکیلاتی مراکز و واحدها براساس چهار رده طراحی می شود

.

معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت:از یازدهم تیر تا 22شهریورماه ، ساعت کاری دانشگاه  از ساعت 7صبح تا 14بعدازظهر خواهد بود و پنجشنبه ها کلیه مراکز و واحدها تعطیل می شود.
 به گزارش روابط عمومی، دکتر علیزاده در بازدید از پروژه های عمرانی دانشگاه پیام نور استان مازندران افزود: چنانچه استانداری ها، ساعت کاری جدیدی را برای این مدت تعریف کنند دانشگاه تابع بخشنامه استانداری ها خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه پروژه های عمرانی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: تعدادی از این پروژه ها در هفته دولت و یا دهه مبارک فجرامسال به بهره برداری برسند.
دکترعلیزاده افزود: به طور جدی پیگیر هستیم که با تخصیص به موقع اعتبار در روند بهره برداری این پروژه ها تسریع صورت بگیرد.
وی در نشست با مسئولان دانشگاه پیام نور استان مازندران خواستار شد: با توجه به ظرفیتهای شهرستان های سوادکوه، واحد آموزشی مستقل و مجهز در قائمشهر متناسب با شان و جایگاه این دانشگاه برپا شود.
معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در ادامه این نشست به برخی از سوالات و دغدغه های  کارکنان دانشگاه در فضای مجازی و حقیقی اشاره کرد و اظهارداشت:اینکه گفته می شود چرا بانک عامل طرف قرارداد با دانشگاه،بانک صادرات است باید خاطرنشان کرد: دانشگاه درحال حاضر با بانک های انصار،تجارت،صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک های دولتی همکاری می کند و حقوق پرسنل دانشگاه از طریق بانک تجارت و بانک صادرات پرداخت می شودو دانشگاه با این چهار بانک تفاهم نامه دارد و چنانچه سایر بانکه ابتوانند خدمات بهتر و شرایط مطلوب تری را برای مجموعه دانشگاه فراهم کنند و میزان تعهدات طرف مقابل اضافه شود این آمادگی وجود دارد که با بانکهای جدید تفاهم نامه منعقد شود. دکترعلیزاده در ادامه افزود:ارائه تسهیلات مسکن اعضای هیات علمی در قالب تفاهم وزارت علوم با بانک صادرات انجام می گیرد که دانشگاه مجری آن است.
وی گفت:در حال حاضر تسهیلات بانک صادرات به کارکنان دانشگاه در قالب وام مرابحه و قرض الحسنه و وام یک و 4 دهم درصد برای دانشجویان با همکاری بانک انصار،مهرایران و صادرات انجام می گیرد.
 دکتر علیزاده  در خصوص احکام سال جدید نیز تصریح کرد:کلیه احکام کارگزینی کارکنان تاپایان خردادماه صادرشده است و تغییری در این احکام صورت نمی گیرد .
وی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور نگرانی درباره منابع مالی وجود ندارد،اظهار داشت: منابع دانشگاه 700میلیارد تومان از محل درآمد اختصاصی و  44میلیارد تومان از محل کمک دولت تامین می شود این در حالی است که 1100میلیارد تومان حقوق پرداخت می کنیم به عبارتی 90درصد بودجه دانشگاه صرف هزینه های حقوق و دستمزد می شود.
 دکتر علیزاده گفت: سال گذشته 317 تن از کارکنان بازنشسته،منتقل و یا بازخرید شده اند و امسال هم 550نفربازنشسته می شوند و 250 نفر نیز متقاضی انتقال به سایر دستگاههای اجرایی و دانشگاهها هستند که با سبک شدن بدنه دانشگاه بخش مهمی از مشکلات ما حل خواهدشد.
عضو هیات رئیسه دانشگاه پیام نور گفت:کارکنان اداری قراردادی و اعضای هیات علمی پیمانی و رسمی می توانند به سایر دستگاهها و یا دانشگاهها انتقال یابند.
وی از شروع تعطیلات تابستانی دانشگاه از 22تیرماه  خبرداد و گفت: مرحله اول تعطیلات تا 11مردادماه سالجاری ادامه می یابد و مرحله دوم در شهریوماه بمدت یک هفته همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا خواهد بود.
وی در خصوص تبدیل وضعیت  کارکنان قراردادی دانشگاه اظهار داشت:طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس باید در صحن مجلس به رای عمومی گذاشته شود و پس از رای موافق دوسوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.
معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت:در حال حاضر منتظریم این طرح درباره نیروهای قراردادی درصحن علنی تصویب شود و پس ازآن وضعیت نیروهای شرکتی تعیین تکلیف خواهد شد .
دکتر علیزاده از همکاری 1500نیروی شرکتی با این دانشگاه خبرداد و افزود:از این تعداد 700نفر دربخش خدمات و 800نفردربخش اداری فعالیت می کنند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود درخصوص نقل و انتقال کارکنان دانشگاه گفت:تمام همکاران براساس اعلام نیاز و موافقت مبدا و مقصد می توانند درخواست انتقالی بدهند.
وی اظهار داشت:به همه نیروهای رسمی،قراردادی و پیمانی دانشگاه پست تعلق می گیردو هیچ پستی مسدود نمی شود.
وی در عین حال افزود:در رویه جدید پست ها به تعداد دانشجویان و  انتصاب افراد براساس نوع مدرک تحصیلی صورت می گیرد.در ساختار جدید،سمت ها و پست ها شفاف تعریف می شوند.
 وی تصریح کرد:طبق شیوه نامه جدید که به زودی ابلاغ می شود چارت تشکیلاتی مراکز و واحدها در چهار رده و تیپ  1،2،3،4طراحی می شود.
به گفته معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نورچنانچه برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور مشمول ساماندهی و یا تجمیع بشوند پستهای کارکنان واحد قبلی  به واحد همجوار و جدید منتقل می شود و همه پست ها می مانند.اما برخی از پست ها به دلیل شرایط جمعیت دانشجویی در مراکز و واحدها در زمره عدم تخصیص قرار می گیرند.
دکتر علیزاده در ادامه افزود:هنوز از سوی دولت یا معاون اول رئیس جمهور ابلاغ رسمی درخصوص آیین نامه بازنشستگی پیش ازموعد کارکنان به دانشگاه ابلاغ نشده است.
 وی درعین حال خبرداد که دانشگاه درصدد است با اعمال مشوق هایی آن دسته از کارکنان ترجیحا زنان را که بیشتر متقاضی هستند با 25سال سابقه و 25 روز حقوق و با پاداش تشویقی 37ماه بازنشسته کند که هنوز شیوه نامه اجرایی آن را تدوین نکرده ایم.
 وی گفت:مطابق آیین نامه استخدامی اعضای  غیرهیات علمی پایان خدمت کارکنان اداری با داشتن مدارک کارشناسی،ارشد و دکتری 30سال است و افراد حتی بالاتر از 30سال هم به اندازه 30روز حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.
دکتر محمود شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران نیز گفت:در جریان این سفر از 7پروژه عمرانی استان در شهرهای تنکابن،نوشهر،محمودآباد،آمل،قائمشهر،15خرداد و ماهفروزمحله ساری بازدید  صورت گرفت و تصمیمات خوبی برای تسریع و تسهیل در روند اجرایی آنها اتخاذ شد.
وی افزود:حدود 15هزار دانشجو در سطح 17مرکز و واحد این استان مشغول تحصیل هستند.
دکتر حسین نازک تبار رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساری از تحصیل 3800دانشجو در این مرکز دانشگاهی خبرداد و گفت:مرکز ساری قطب الکترونیکی رشته مدیریت  در سطح کشور با 9200دانشجو است .
به گفته وی در حال حاضر مشکل عمده این مرکز دانشگاه ساختمان نیمه تمام و دردست احداث است که برای بهره برداری آن به اعتبار بیشتری نیاز داریم.
وی افزود:با برگزاری کلاسهای آموزش آزاد و کارگاه های روان شناختی درآمدزایی استان مازندران از رتبه 28به رتبه 10بهبود یافت.
 

 
امتیاز دهی