فرهنگی
1398/2/28 شنبه
به میزبانی دانشگاه پیام نور کرمان؛
دومین جشنواره ملی شعر آئینی نور برگزار می شود

.

دومین جشنواره ملی شعر آئینی نور به میزبانی دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان از برگزاری دومین دوره این جشنواره در استان کرمان خبر داد و گفت : پس از برگزاری موفق اولین دوره این جشنواره در سال 94، بار دیگر میزبان شاعران دانشگاهی کشور در دیار کریمان خواهیم بود.
دکتر محدثی زرندی به جایگاه ممتاز و بی بدیل شعر آئینی در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: شعر آئینی همواره نقش هدایت گری داشته و اثرگذاری آن بر مخاطب به قدری زیاد است که گاهی اثر یک بیت شعر از مطالعه چند کتاب بیشتر است.
وی با اشاره به  موضوعات این جشنواره گفت :شعر آئینی شعری است با موضوع دین و در زیر شاخه های توحید، قرآن و عترت، اخلاق اسلامی، مقاومت و پایداری، رهایی و بیداری، شهدای انقلاب اسلامی، آزادگان و جانبازان، مدافعان حرم، مناقب و مراثی حضرات معصومین علیهم السلام و... قرارمی گیرد همچنین در این جشنواره دو موضوع انقلاب اسلامی و چهل سال بالندگی و دفاع مقدس، علاوه بر موضوعات فوق، به عنوان دو موضوع ویژه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: جان کلام شعر دینی و آئینی اصیل، باید سبب هدایت جامعه و به خصوص نسل جوان دانشجو به جاده خداشناسی و خودشناسی باشد و در نهایت دانشگاه بتواند رسالت خود را در زمینه پرورش نسلی آگاه و مومن به ارزش های اسلام و انقلاب ادا کند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان افزود: گستره فراخوان جشنواره به صورت ملی ویژه تمامی دانشگاه های وزارت خانه های (علوم تحقیقات و فناوری ، بهداشت) و دانشگاه آزاد اسلامی می باشد و اساتید، کارکنان و دانشجویان می‌توانند تا 20 خرداد در هر قالب انتخابی  ( کلاسیک یا شعر نو) حداکثر ٣ اثر به دبیر خانه ارسال کنند و گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه ای چاپ و منتشر خواهد شد.
محدثی زرندی گفت: متقاضیان تا بیستم خرداد ماه ، می توانند با مراجعه به سایت: http://conference.pnu.ac.ir/kerman-poem2    آثار خود را ارسال و در جشنواره شرکت کنند .
 

 
امتیاز دهی