فرهنگی
1397/12/22 چهارشنبه
همزمان با سالروز بزرگداشت شهدا؛
فرزندان و همسران معزز شهید شاغل در سازمان مرکزی تجلیل شدند

.

همزمان با سالروز بزرگداشت شهدا؛ فرزندان و همسران معزز شهید شاغل در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تجلیل شدند.
به گزارش روابط عمومی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در این مراسم با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور میزبان تعداد بسیاری از خانواده معزز شهداست، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور مفتخر است که خانه داران این کشور را در خانه خود پذیراست و وظیفه ماست که حافظ شآن و جایگاه این عزیزان و ادامه دهنده راه شهدای گرانقدر کشور باشیم.
دکتر محمد هادی امین ناجی با اشاره به اهتمام ویژه دانشگاه پیام نور در بزرگداشت شهدای انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و مدافع حرم افزود: این دانشگاه از مواضع مختلف در جهت تکریم شهدای عزیز گام برداشته که از آن جمله می توان به تلاش برای حضور شهدای گمنام در دانشگاه و برگزاری یادمان های شهدا در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور اشاره کرد.
وی افزود: خاکسپاری2 شهید گمنام در دانشگاه پیام نور مرکز گرگان و برگزاری 2 یادمان بزرگ و فاخر ویژه شهدای گمنام در زاهدان و کرمان از جمله آخرین برنامه های دانشگاه پیام نور طی هفته های اخیر بوده است.
دکتر امین ناجی، دانشگاه پیام نور را یک دانشگاه ارزشی دانست و ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه بتواند میزبان خوبی برای خانواده گرانقدر شهدا در دوران دانشجویی و کارمندی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم با عنوان اینکه خانواده های گرانقدر شهدا با وجود از دست دادن عزیزترین افراد خانواده شان بدون هیچ انتظار و خواسته ای، صبورانه در برابر سختی ها و ناملایمات می ایستند و با وجود تمامی این سختی ها، شجاعانه و دلیرانه از اهداف انقلاب و نظام دفاع می کنند.
دکتر حسین یزدانی مدیرکل اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز بزرگداشت شهدا و خانواده شهدا در دانشگاه پیام نور را بزرگ ترین وظیفه شرعی مسئولان این دانشگاه دانست و با اشاره به آمار دانشجویان شاهد و ایثارگرو خانواده شهدا مهمان دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور از سال 67 تاکنون ، میزبان 23 دانشجوی شهید عادی، 29دانشجوی شهید مدافع حرم ، 303 فرزند شهید،7 همسر شهید و 1000 عضو علمی و اداری ایثارگراست.
وی با عنوان اینکه 13 هزار و 340 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در 6 مرکز استان میزبان شهدای است و افتخار این را دارد که از فیوضات معنوی این شهدای گرانقدر بهره مند شود.
سردار سرتیپ پاسدار مرتضی حاج باقری نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز بزرگداشت شهید گفت: تمام آنهایی که علیه نظام و انقلاب توطئه کردند و می کنند، همه چیز را بر مبنای محاسبات دنیایی قرار می دهند. صدام که نوکر حلقه به گوش استکبار بود در حالی به ایران حمله کرد که گمان می کرد کشور ما آمادگی دفاعی ندارد، فرماندهان ارتش این کشور فرار کرده اند و میتواند با این حمله سفره جمهوری اسلامی را جمع کند غافل از اینکه چیزی که موجب پیروزی ملت بزرگ ایران شد، در محاسبات دنیایی نمی گنجید.
وی شهدا را الگوی تمام عیار همه نسل ها دانست و گفت: فرزندان شهید باید مانند پدران خود در هر زمینه ای الگو باشند.
گفتنی است، در پایان مراسم، با اهدای لوح و هدیه از خانواده شهدای سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تجلیل شد.

 
امتیاز دهی