فرهنگی
1397/9/5 دوشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم یادواره شهدای دانشجوی مرکز تهران جنوب:
گرامیداشت یاد شهدا، گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار/ مشارکت دانشگاه پیام نور در کنفرانس تبیین اندیشه های دفاعی رهبری

.

دکتر زمانی با عنوان اینکه بسیج امروز وظیفه بسیار سنگینی را برعهده دارد، گفت: جنگ امروز استکبار، یک حمله نظامی نیست بلکه به فرهنگ و اقتصاد کشور ضربه وارد می کند و جایی که بحث اعتقاد و باورهای یک ملت در میان باشد، جنگی خطرناک تر از جنگ با گلوله است .
به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه پیام نور امروز در یادواره شهدای دانشجو که همزمان با هفته بسیج در دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب برگزار شد، افزود: بدون شک بسیجیان دوران انقلاب و جوانانی که در این مکتب پرورش یافته اند می توانند از این مرحله نیز با موفقیت و افتخار عبور کنند اما لازمه آن اتحاد و همبستگی تمامی بسیجیان به ویژه اساتید، دانشجویان و کارمندان بسیجی در دانشگاه هاست .
وی با اشاره به تاریخ شکل گیری بسیج از سوی امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) گفت: بسیج در روزهایی که انقلاب نیازمند انسجام بیشتری بود و استکبار به پیشقراولی صدام به کشور حمله کرده بود، با هدف انسجام نیروهای نظامی و امنیتی شکل گرفت و مردم با اتحاد و همبستگی توانستند روزهای سخت جنگ را پشت سر گذاشته و در دوران سازندگی و رشد انقلاب نیز در هر برهه ای ،پرچم کار و تلاش را بر دوش گرفته و پیروزمندانه ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ کردند.
رئیس دانشگاه پیام نور بر لزوم یکپارچگی نیروهای بسیجی در شرایط حساس کنونی تاکید کرد و اظهار داشت:دانشگاه پیام نور افتخار می کند که تعداد قابل توجهی از اساتید، کارمندان و دانشجویان این دانشگاه، عضو تشکل بسیج هستند و با جدیت وتلاش در جهت سرافرازی هر چه بیشتر میهن اسلامی اهتمام می ورزند.
وی بسیج در دانشگاه پیام نور را دارای ویژگی منحصر به فرد نسبت به دیگر دانشگاه ها دانست و تصریح کرد: این تشکل در دانشگاه پیام نور دارای گستره ملی است و اساتید بسیجی در دانشگاه پیام نور با یک تفکر در سراسر کشور فعالیت می کنند و از این رو دانشگاه نیز به دنبال انجام فعالیت های فرهنگی در بعد ملی است .
دکتر زمانی از مشارکت دانشگاه پیام نور در برگزاری کنفرانس ملی تبیین اندیشه های دفاعی رهبری خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور از تمامی نهادها، سازمانها و بخش هایی که در زمینه های فرهنگی و مسائل اعتقادی فعالیت می کنند، حمایت می کند تا این وظیفه ملی به درستی انجام شود.
وی گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران را موثرترین گام برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری دانست و گفت: با ذکر فضایل شهدا، به یاد می آوریم که مدیون چه تلاش ها و جانفشانی هایی هستیم.
رئیس دانشگاه پیام نور ابراز امیدواری کرد: با تفکر و روحیه بسیجی، بتوانیم ایثار، مقاومت و امید را در میان نسل جوان کشور پرورش دهیم و ضمن بررسی مشکلات موجود، راهکارهای موثری را برای برون رفت از چالش های موجود کشور ارائه کنیم.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور :
استفاده از توان علمی اساتید در شناخت و حل مسائل کشور


دکتر پارسا مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به لحاظ داشتن اساتید مجرب و توانمند در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: دانشگاه پیام نور می تواند با استفاده از ظرفیت های اساتید بسیجی در جهت شناخت و حل مسائل کشور گام برداشته و نقش خود را در جریان انقلاب ایفا کند.
وی افزود: بسیج تشکل آرمانی امام (ره) است که با هدف حفظ انقلاب و کشور تشکیل شد و تا به امروز نیروهای بسیج توانستند موجب سربلندی و سرافرازی کشور در تمامی عرصه ها باشند.
دکتر پارسا وظیفه اساتید بسیجی را در برهه حساس کشور بسیار مهم و حیاتی خواند و گفت: مبنای کار بسیج اساتید در دانشگاه پیام نور این است که مسائل و مشکلات کشور را شناسایی کند و از توان علمی اساتید برای حل آنها بهره مند شود.
گفتنی است، مراسم گرامیداشت یاد شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور تهران جنوب امروز با حضور دکتر زمانی ریاست دانشگاه، دکتر محمد هادی امین ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، دکتر پارسا مسئول بسیح اساتید دانشگاه پیام نور و دیگر مسئولان برگزار و در پایان از خانواده شهدای مدافع حرم این دانشگاه با اهدای لوح، تقدیر شد.




 

 
امتیاز دهی