فرهنگی
1397/7/8 یکشنبه
معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد:
حمایت وزارت ورزش از مراسم «روز جهانی ورزش دانشگاهی» در دانشگاه پیام نور

.

جلسه هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاه امروز با هدف تصمیم گیری درخصوص شرکت در سی امین یونیورسیاد تابستانی (ایتالیا 2019) ، المپیاد ملی ورزشی دانشجویی و برگزاری مراسم « روز ورزش دانشگاهی» در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در این جلسه برگزاری مراسم «روز ورزش دانشگاهی» در دانشگاه پیام نور را بسیار مفید دانست و حمایت خود را از این مراسم که 16 مهرماه به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار می شود، اعلام کرد.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های ورزشی کشور و نگاه ویژه به ورزش بانوان گفت: کشور ما در زمینه ورزش های والیبال، تکواندو، شمشیربازی، تیروکمان، تیراندازی، دو و میدانی و جودو دارای نام و اعتبار است و باید در یونیورسیاد تابستانی دانشگاهها که 12- 13 تیرماه 98 در شهر ناپولی ایتالیا برگزار می شود، در رشته های مذکور مشارکت فعال داشته باشیم.
دکتر نصیرزاده مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور نیز در این جلسه هدف از برگزاری مراسم «روز ورزش دانشگاهی» را تایید اهمیت ورزش در دانشگاه ها و نقش دانشگاه در جامعه به عنوان عاملی برای تحکیم و توسعه کیفیت تربیت بدنی و ورزش در خدمت شهروندان دانست و افزود: طبق مصوبات سی و هشتمین کنفرانس عمومی یونسکو در نوامبر 2016 در پاریس، برا ی نخستین بار، بیستم سپتامبر هر سال از سوی این سازمان به عنوان روز جهانی ورزش دانشگاهی نامگذاری شده و فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی (فیزو) از فدراسیون های عضو و کشورهای عضو یونسکو دعوت نموده این روز را با توجه به فرهنگ خود و نیازهای خاص با تمرکز به مقوله ورزش دانشگاهی برگزار کنند.
جلسه هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با حضور دکتر احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان، دکتر محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ، دکتر یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان و اعضای هیات رئیسه برگزار شد.
گفتنی است، مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی به بهانه روز بیست سپتامبر و به دلیل همزمانی این روز با عاشورای حسینی ، 16 مهرماه برگزار خواهد شد. فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران هم ، برنامه هایی برای بزرگداشت این روز تدارک دیده و دانشگاه پیام نور به عنوان میزبان فعالیت ها انتخاب شده است.


 
امتیاز دهی