فرهنگی
1397/6/14 چهارشنبه
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در اردبیل؛
برنامه های فرهنگی باید به رفتارهای فرهنگی منجر شوند

.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در جمع روسای و مسئولین فرهنگی مراکز و واحدهای این دانشگاه در استان به تبیین برنامه های دانشگاه پیام نور پرداخت و گفت: برنامه های فرهنگی باید به رفتارهای فرهنگی منجر شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، پیش از ظهر امروز نشست صمیمانه محمد هادی امین ناجی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با روسا و مسئولین فرهنگی مراکز و واحدهای این دانشگاه در استان در محل ساختمان اداری دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد.
وی در ابتدای سخنان خود به تشریح برنامه های فرهنگی دانشگاه پیام نور پرداخت و با بیان اینکه وضعیت امروز کشور کمی با گذشته متفاوت است گفت: بخشی از این مشکلات ساخته و پرداخته خود ما و بخشی نیز ناشی از تأخیر در تصمیم گیری ها و تدبیرهای ما است و بخشی هم به حوزه فرا مرزی دانشگاه بر می گردد.
امین ناجی با بیان اینکه واقعیت موجود کشور قابل شهود است گفت: امروز کشور ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در ادامه سخنان خود به مقایسه دوران دفاع مقدس با وضعیت فعلی و جنگ اقتصادی و نرم دشمن پرداخت و گفت: در دفاع مقدس به دلیل اینکه جنگ مشهود و قابل لمس بود مردم با تمام وجود وارد میدان شدند و داوطلبانه با حضور در خط مقدم به مقابله با دشمنان نیز پرداخته و در این راه بهترین جوانان خو را تقدیم این آب و خاک کردند، اما شرایط جنگ نرم و اقتصادی به گونه است که قابل درک و لمس نیست چونکه پنهان است و این عامل باعث دشواری تشخیص می شود.
امین ناجی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی وضعیت مالی دانشگاه پرداخت و با بیان اینکه بنای دولت در خصوص دانشگاه ها تخصیص کامل اعتبارات است، تصریح کرد: بالاترین تخصیص اعتبارات در دولت فعلی به دانشگاه ها بر می گردد.
وی افزود: دانشگاه به دلیل اهمیت و نقش آفرینی که در پیشرفت کشور ایفا می کند ایجاب می کند که اعتبارات دانشگاهها بطور کامل پرداخت شوند.
این مقام مسئول به جریانات اخیر دی ماه اشاره کرد و گفت: دشمنان درصدد هستند تا با نفوذ در دانشگاه ها به اهداف شوم خود برسند اما از این نکته غافل هستند که دانشگاه های ما با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و برنامه های روشنگری اجازه دست اندازی و مداخله بیگانگان در امور را به آنها نخواهد داد.
وی به بودجه دانشگاه پیام نور نیز اشاره کرد و گفت: از شصت میلیارد اعتبار برنامه های علمی، عمرانی و فرهنگی حدود 14میلیارد ویژه برنامه های فرهنگی است که به ترتیب دانشجویان به هر مرکز تخصیص می یابد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور به وام های دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت حفظ دانشجو و رفع دغدغه های آنها در خصوص مسئله شهریه، تدابیری اتخاذ شده تا با ارائه تسهیلات بانکی از طریق صندوق رفاه دانشجویی تا حدود زیادی از بار این دغدغه دانشجویان کاسته شود.
وی به سهم اردبیل از وام های دانشجویی در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته سهم اردبیل از وام دانشجویی 68 میلیون تومان بود.
امین ناجی در ادامه سخنان خود به وضعیت کارکنان دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: تیدیل وضعیت و ارتقا به مراحل بالاتر مستلزم طی مراحل و شایستگی هایی است که در صورت اخذ شرایط لازم این کار انجام می شود.

وی در پایان سخنان خود به راهکارهای عبور از گردنه فعلی اشاره کرد و گفت: برای عبور از بحران ها باید نیمه پر لیوان و قضایا را دید و در عین حال به خطاها نیز باید اعتراف کرد.
وی افزود:پیشگیری از تکرار نیازمند رصد مستمر پدیده ها و رفتارها است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور به آغاز سالتحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: استاد و مدرس اول، نقش به سزایی در دیدگاه دانشجوی ترم اول دارد بنابراین دانشگاه ها در بکارگیری اساتید و مدرسان ترم های اول باید نهایت دقت را بکار گیرند تا با تربیت و تأثیر گزاری درست روی دانشجویان، آنها را افرادی علمی ،محقق، پژوهشگر و کاردان پرورش دهند چونکه برخورد اول ذهن دانشجو را شکل می دهد.
امین ناجی با بیان اینکه در ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید کارهای خوبی انجام گرفته است گفت: امروز کار فرهنگی دقیق و عمیقی در دانشگاه ها برنامه ریزی شده تا برنامه های فرهنگی به رفتارهای فرهنگی منجر شوند و این خود موجب اصلاح رفتار جامعه نیز می شود.

پیش از این دیدار نیز روسای مراکز و واحد های دانشگاه در شهرستان ها و مسئولین فرهنگی به تبادل نظر و بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.
علیرضا بنایی سرپرست مرکز اردبیل ضمن تشریح فعالیت های این مرکز خواستار تبیین دیدگاه کلان دانشگاه برای برنامه های آتی و وضعیت دانشگاه شد.
سید صادقی رئیس مرکز مشکین شهر نیز در این دیدار به ارائه مباحث و مشکلات کارکنان دانشگاه پرداخت و گفت:درست است که در بحث ورزش های قهرمانی گام های درخشانی برداشته شده است اما دانشجویان به دنبال ورزش های همگانی هستند بنابراین بهتر است در این حوزه نیز برنامه ریزی های موثری طرح ریزی شود.
مشهدپور مسئول فرهنگی مرکز خلخال نیز به جشنواره های دانشگاه اشاره کرد و با اینکه زمانبندی ها رعایت نمی شود گلایه مند شد و گفت: می توان با تلفیق جشنواره ها نتایج بهتری بدست آورد.
قاسم زاده مسئول واحد کیوی نیز خواستار تشکیل شورای صنفی کارکنان دانشگاه شد و گفت: با تشکیل این شورا و انتخاب یک نماینده از بین مراکز می توان به نتایج بهتری در خصوص حل مشکلات صنفی کارکنان دست یافت.
بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل، اردوهای جهادی دانشجویان، افتتاح رصد خانه مرکز اردبیل و دیدار با تشکل های دانشجویی از جمله برنامه های این سفر یک روزه معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور به اردبیل بود.


 
امتیاز دهی