فرهنگی
1397/5/29 دوشنبه
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور:
جشن ازدواج بیش از 50 زوج استاد و کارمند پیام نور در مشهد مقدس برگزار می شود/ ضرورت کسب مهارتهای زندگی و تحکیم خانواده توسط زوجین

.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی از برگزاری جشن ازدواج بیش از 50 زوج از کارمندان و اساتید دانشگاه پیام نور در جوار بارگاه علی ابن موسی الرضا در بهمن ماه خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور از دو سال گذشته علاوه بر ازدواج دانشجویی و اساتید ، ازدواج کارمندان را نیز ترویج کرده و با اعطای وام های قرض الحسنه و سفر زیارتی تسهیلاتی را برای جوانان این دانشگاه فراهم آورده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور افزود: بحث ازدواج در دانشگاه ها از سال 77 توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با نگاه دانشجویی و اساتید آغاز شد و اکنون بیش از 20 سال است که جشن های ازدواج دانشجویی و اساتید در دانشگاه ها برگزار می شود.
وی از ثبت نام بیش از 40 استاد و 130 کارمند پیام نور در سایت ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه خبر داد و گفت: طی سال گذشته بیش از 200 زوج در دانشگاه پیام نور استان تهران پیوند زناشویی بسته اند که بسیار باعث افتخار است و امید که تشویق ها و تسهیلات مالی بتواند موانع ازدواج را از سر راه جوانها بردارد و به امر مقدس ازدواج ترغیب شوند.
وی با اشاره به محاسن ازدواج در دانشگاه ها گفت: طبق آمار موجود، درصد طلاق در بین زوج هایی که در محیط دانشگاه ازدواج کرده اند، نسبت به دیگر اقشار جامعه بسیار پایین تر است .
حجت الاسلام والمسلمین نبوی تاکید کرد: افزایش آمار طلاق در کشور به دلیل عدم آگاهی جوانان با مهارتهای زندگی است و اگرتمامی زوجین با احکام دینی و مهارتهای زندگی و سبک زندگی اسلامی آشنا شوند، بسیاری از مشکلات زندگی آنها مرتفع خواهد شد.
وی با عنوان اینکه کلاس های مهارتهای زندگی و تحکیم خانواده در دانشگاه پیام نور برگزار می شود، به نقش مهم خانواده ها در تشویق جوانان به امر ازدواج اشاره کرد و گفت: امروز ازدواج در جامعه به دلیل چشم و هم چشمی ها و سختگیری های بی دلیل ، با موانع بزرگی روبه رو است و خانواده ها باید با تشویق و آسان گیری بیشتر، این مشکلات را مرتفع نمایند.
وی در پایان کسب مهارتهای زندگی را به تمامی زوجین توصیه کرد و با اشاره به سامانه ثبت نام ازدواج اساتید و کارمندان دانشگاه پیام نور گفت: کلیه اساتید و کارمندان دانشگاه پیام نور در صورت تمایل برای ثبت نام ازدواج و سفر زیارتی مشهد می توانند به این سامانه به نشانی esabtenam.ir مراجعه کنند.

 
امتیاز دهی