فناوری و پژوهش
1398/3/12 یکشنبه
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور اعلام کرد:
فراخوان انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف

.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور از کلیه اعضای هیات علمی و همکاران واجد شرایط  که علاقه مند به عضویت در کمیسیون های تخصصی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری هستند، دعوت کرد با مراجعه به پایگاه اینترنتی دبیرخانه شورای عالی عتف (به آدرس www.atf.gov.ir) درخواست عضویت خود را ثبت کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر محمدعلی کریمی با اشاره به شرایط  لازم برای ثبت نام افزود: صاحب نظرات و علاقه مندان به عضویت در کمیسیون های تخصصی باید واجد شرایط لازم  از قبیل؛ « آشنا با ساختار دولت، مجلس و دستگاه های اجرایی و فرایندهای کاری آنها»، « دارای سابقه فعالیت اجرایی حرفه ای در حوزه پژوهش و فناوری»، « آشنایی با ساختار سیاستگذاری حوزه پژوهش و فناوری در کشور» ، « دارای رتبه دانشیار وبالاتر از نظر علمی»، « علاقه مند به عضویت در کمیسیون های تخصصی شورا» باشند.
وی یادآور شد: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در سال 83 با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم،تحقیقات و فناوری در کشور تشکیل شده و به موجب قانون، مصوبه های آن پس از ابلاغ ریاست جمهور، برای کلیه دستگاه های اجرایی کشور لازم الاجراست.
وی افزود: شورای عالی عتف وظایف متعددی همچون سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان، حمایت و تامین منابع حوزه های علوم، تحقیقات وفناوری و پایش و ارزیابی را به عهده دارد . این شورا متشکل از 9 کمیسیون تخصصی است که هر یک دارای اعضای حقوقی و حقیقی بوده و برای دوره ای 4 ساله طی فرایندهای مشخص انتخاب شده و در حوزه های تخصصی مربوطه، به ارائه مشاوره های تخصصی می پردازند.
دکتر کریمی اذعان داشت: در همین راستا، دبیرخانه شورای عالی عتف به منظور ارتقای کیفی، ترمیم و انتخاب اعضای جدید کمیسیون های تخصصی خود، اقدام به فراخوان از مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان جهت جذب صاحبنظران کرده است.
وی تصریح کرد: واجدان شرایط و علاقه مندان به عضویت در کمیسیون های تخصصی حداکثر تا روز چهارشنبه 29 خرداماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ذکر شده، فرم مربوطه را تکمیل و درخواست عضویت خود را ثبت کنند.
 

 
امتیاز دهی