آموزش
1397/9/21 چهارشنبه
رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خبر داد:
تدوین «مرجع پژوهش» مرکز تحصیلات تکمیلی همزمان با هفته پژوهش / فراهم سازی بسترهای مطالعات بین رشته ای

.

دکتر حمید قاسمی از تدوین « مرجع پژوهش» مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور همزمان با هفته پژوهش خبر داد و گفت: ایجاد وحدت رویه در امر پژوهش با تاکید بر برند سازی آموزش پژوهش و پژوهش های کاربردی ضمن ایجاد بسترهای مطالعات بین رشته ای از مهم ترین اهداف تدوین این مرجع است.
به گزارش روابط عمومی، رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور افزود: این مرجع با توجه به پراکندگی رویکردهای اساتید رشته های مختلف و حتی دریک رشته نسبت به روش شناسی پژوهش و با توجه به تاکید نظام دانشگاهی پیشرو بر انجام تحقیقات بین رشته ای، تدوین شد .
وی یکی از توفیقات دانشگاه های دنیا را پژوهش های بین رشته ای دانست و گفت: مطالعات بین رشته ای که بیشتر مورد نیاز جامعه است، از مهم ترین اولویت های دانشگاه پیام نور است و دبیران شوراها و اعضای شورای تخصصی در رشته های مختلف این مرکز با مطالعه این مرجع و ارائه نظرات اصلاحی ، بسترهای ایجاد اشتراکات بین رشته ای ودر نهایت مطالعات بین رشته ای را فراهم می کنند.
دکتر قاسمی اذعان داشت: مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور دارای19 شورای تخصصی و 35 رشته  است که در بیش از 80 درصد رشته ها، مبانی یکسان است و می توان با یافتن این اشتراکات، امکان مطالعات بین رشته ای را رقم زد.
وی با عنوان اینکه  با کمک این مرجع از نظرات اساتید و افراد صاحبنظر در زمینه روش شناسی پژوهش در دانشگاه پیام نور بهره مند شده و نظرات و تجربیات آنها را در قالب یک مجموعه واحد در اختیار پژوهشگران قرار می دهیم، اظهار داشت: این رویکرد باعث خواهد شد تا ضمن هم افزایی و هماهنگی بیشتر در میان اساتید و دانشجویان وپژوهشگران ، فرصت اصلاح و تکمیل مرجع در هر مرحله فراهم شود.
دکتر قاسمی تصریح کرد: در گام نخست این منبع به عنوان مرجع اصلی اساتید و دانشجویان مرکز تحصیلات تکمیلی برای دروس روش تحقیق، سمینار و راهنمای عملی دانشجویان برای رساله دکتری مورد استقاده قرار می گیرد  و امید می رود درگام های بعدی این منبع به عنوان یک مرجع کامل مورد استناد پژوهشگران سراسر کشور باشد.
وی در خصوص بخش های مختلف «مرجع پژوهش» گفت: این مجموعه در 4 بخش شامل « مبانی پژوهش»، « مبانی جمع آوری و تحلیل داده ها»، « انواع روش پژوهش از نظر مسیر اجرا» و « ملاحظات حقوقی و اخلاقی پژوهش » ساماندهی شده و دانشجویان در آن با مراحل کامل اجرای یک پژوهش در سه گام اصلی طراحی، اجرا و انتشار نتایج آشنا می شوند.
وی در پایان یادآور شد: دسترسی به پیش نویس مرجع پژوهش برای عموم در تارنمای مرکز تحصیلات تکمیلی آزاد است.

 

 
امتیاز دهی