آموزش
1397/7/8 یکشنبه
محبوبه سنچولی بانوی قهرمان کبدی دانشگاه پیام نور:
تحصیل در دانشگاه پیام نور از افتخارات من است / سجده بر پرچم ایران، حجاب و همبستگی بانوان تیم کبدی از نگاه رهبری ارزشمند بود

.

«تلویزیون اجتماع تیم کبدی بانوان را نشان داد که سجده کردند؛ اینها خیلی با ارزش است؛ خانم های ما که در میدان ورزش حاضر شدند، با حجاب، وقار و متانت در همه دنیا ظاهر شدند و این خیلی با ارزش است».
این بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مدال‌آوران کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اندونزی است و به گفته محبوبه سنچولی بانوی قهرمان و دانشجوی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز که در این دیدار حضور داشت، سجده بر پرچم ایران، حجاب و همبستگی بانوان تیم کبدی از نگاه رهبر معظم انقلاب بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر بود.
محبوبه سنچولی بانوی قهرمان و دانشجوی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان است که در تیم ملی کبدی در مسابقات آسیایی جاکارتا در اندونزی، موفق به کسب قهرمانی آسیا و دریافت مدال طلای این دوره از مسابقات شدند.
وی تحصیل در دانشگاه پیام نور را از افتخارات خود می داند و می گوید: « مسئولان دانشگاه پیام نور به ورزش کبدی توجه ویژه دارند و حمایت همه جانبه مسئولان این دانشگاه با راه اندازی تیم کبدی برای اولین بار، بسترهای پیشرفت بیشتر من را فراهم کرد.»
قهرمانی بانوان ورزشکار به ویژه بانوان دانشجوی دانشگاه پیام نور مایه افتخار و مباهات دانشگاه پیام نور بوده و یکی از اهداف و اولویت های مسئولان این دانشگاه همواره حمایت مادی و معنوی از این بازیکنان قهرمان و سخت کوش است . به بهانه دیدار مدال آوران با مقام معظم رهبری و همچنین برنامه های آینده محبوبه سنچولی با وی در دفتر روابط عمومی به گفت و گو نشستیم. متن این گفت و گو از نظرتان می گذرد؛





چه شد که به ورزش و مسابقات ورزشی روی آوردید؟
در مقطع راهنمایی در یک طرح استعدادیابی شرکت کرده و وارد رشته کبدی شدم و تاکنون 16 سال است که در این رشته فعالیت دارم و هم اکنون بازیکن تیم سیستان و بلوچستان هستم. البته قبل از رشته کبدی نیز در تیم فوتسال و دومیدانی مشغول بودم.

چرا دانشگاه پیام نور را برای تحصیل برگزیدید؟ میزان حمایت این دانشگاه از تیم های ورزشی و قهرمانان چگونه است؟
از سال 95 با عنوان مربی به دانشگاه پیام نور وارد شدم و خوشبختانه مسئولان این دانشگاه به رشته کبدی توجه ویژه داشتند و که این مسئله موجب دلگرمی من شد به نحوی که با میل خود و شناختی که کسب کرده بودم، دانشگاه پیام نور را برای تحصیل برگزیدم و اکنون در رشته علوم ورزشی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستم و شیوه آموزشی غیر حضوری این دانشگاه در رسیدن به فعالیت های ورزشی به من کمک می کند.
حضور مسئولان دانشگاه پیام نور در مراسم استقبال از مدال آوران ورزشی در تهران و سیستان و بلوچستان نیز انگیزه من را برای رسیدن به کسب مقام های بالاتر و دستیابی به اهدافم دو برابر کرد و قابل تقدیر است.

از چه زمانی به عنوان مربی فعالیت داشتید؟
از سن 14 سالگی

مقام هایی که تاکنون کسب کردید؟

6مدال برنز کشوری و لیگ برتر، طلای المپیاد ورزشی جوانان، مقام سوم المپیاد ورزشی، قهرمانی لیگ برتر کشور، مدال نقره جوانان کشور، مقام سومی مسابقات ساحلی و از همه مهم تر مدال طلای مسابقات آسیای جاکارتا در کشور اندونزی بوده است.

در دیدار مدال آوران با مقام معظم رهبری یکی از مسائلی که رهبر معظم بر آن تاکید داشتند حفظ هویّت ایرانی و اسلامی بود ، در این زمینه تیم کبدی چگونه بوده است؟ آیا این دیدار برای شما نقطه عطفی در جهت پیشرفت و تعالی بیشتر خواهد بود؟

رهبر معظم انقلاب از سجده ای که بر پرچم زدیم ، حجاب و همبستگی که بین ما بود بسیار خرسند بودند و آن را شایسته تقدیر دانستند . دیدار با رهبر کشورم همواره یکی از آرزوهای من بوده است و این دیدار یکی از افتخارات زندگی من به شمار می رود و امیدوارم که بتوانم در جهت دیدگاه های رهبرم و همچنین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام های مثبتی در عرصه ورزشی بردارم.

توصیه شما به دانشجویان چیست؟
توصیه می کنم تمام دانشجویان ، ورزش را حتی اگر به صورت حرفه ای نباشد، در برنامه روزانه خود قرار دهند . من با اینکه مادر دو فرزند 8 و 4 ساله هستم اما با انگیزه ، پشتکار، صبوری و تمرین مداوم به هدفم برسم و قطعا هیچ چیز دور از دسترس نیست.

مهم ترین هدف شما در حال حاضر چیست؟
آرزویم این است که بتوانم طرح استعدادیابی را از پایه در استان سیستان و بلوچستان انجام بدهم . استان سیستان و بلوچستان مهد کبدی ایران است و استعدادهای نهفته ای در این استان موجود است و از همه مسئولان می خواهم در این زمینه مرا یاری کنند.

انتظار شما از دانشگاه پیام نور چیست؟
امیدوارم بتوانیم در دانشگاه پیام نور نیز تیم کبدی با استفاده از استعدادهای موجود بسازیم و در این زمینه سالن ورزشی مناسب مورد نیاز است که امیدوارم مسئولان دانشگاه در این زمینه همکاری کنند.

حرف آخر؟
من از شهر زابل هستم شهری که نفس کشیدن در آن سخت و خشکسالی در آن بیداد می کند، فضای سبز بسیار محدود است و از مسئولان انتظار داریم، برای این خشکسالی و برای رفاه مردم مرزبان و غیور سیستان و بلوچستان کاری انجام دهند چرا که امرار معاش در این استان بسیار سخت شده است.



 
امتیاز دهی