اخبار
1398/3/26 یکشنبه
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه پیام نور و سازمان نظام مهندسی معدن ایران
رئیس دانشگاه پیام نور: آمادگی دانشگاه پیام نور برای پوشش دهی حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت

.

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و سازمان نظام مهندسی معدن ایران امضا شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم امضای این تفاهم نامه با عنوان اینکه بخش عظیمی از رسالت  دانشگاه ها حل مسائل اجتماعی کشور است، افزود: دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت و امکانات بسیاری به ویژه در زمینه های الکترونیکی است که می تواند این ظرفیت ها را در اختیار سازمان نظام مهندسی معدن قراردهد.
وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور دارای 91 عضو علمی در رشته زمین شناسی است که از این تعداد 15 نفر دارای مرتبه دانشیاری هستند واز این جهت این دانشگاه به لحاظ علمی و تخصصی در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و با توجه به گستردگی این دانشگاه در سراسر کشور می تواند تعامل مناسبی را با سازمان های نظام مهندسی در سراسر کشور برقرار کرده و ظرفیت های آزمایشگاهی و آموزشی خود را در اختیار این سازمان قرار دهد.
دکتر زمانی به قابلیت ها و زیرساخت های الکترونیکی دانشگاه اشاره کرد و افزود:  دانشگاه پیام نور می تواند خدمات گسترده ای را در زمینه برگزاری دوره های آموزشی به صورت آنلاین و ویدئوکنفرانس و آزمون های متمرکز برای کارکنان سازمان نظام مهندسی ارائه دهد.
وی بستر الکترونیکی را مهمترین شاخص دانشگاه پیام نور دانست و با عنوان اینکه این تفاهم نامه برای هر دو طرف دارای مزایای بسیاری است، گفت: سازمان نظام مهندسی معدن با امضای این تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور امکان برگزاری دوره های آموزشی عملی را برای دانشجویان دانشگاه پیام نور فراهم می کند.
وی با تاکید بر لزوم تولید محتوای مورد نیاز سازمان مهندسی برای آموزش کارکنان این سازمان گفت: باید کمیته ای برای ارزیابی نیازهای آموزشی این سازمان تشکیل شده و با تعیین سرفصل های آموزشی و تولید محتوا، بسترهای برگزاری دوره های آموزشی را فراهم کنیم.
دکتر زمانی ضمن اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور برای پوشش دهی حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه بتوانیم بازار کار مناسبی را برای دانش آموختگان این دانشگاه فراهم کنیم.
اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معادن نیز در این مراسم ضمن استقبال از همکاری مشترک با دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نوربا توجه به فلسفه وجودی و برخورداری از زیرساخت های ارزشمند الکترونیکی می تواند خدمات بسیاری را به سازمان نظام مهندسی ارائه دهد و در مقابل این سازمان نیز زمینه های آموزشی لازم در زمینه معدن را برای دانشجویان این دانشگاه فراهم می کند که تلفیق این دو ارتباط صنعت و دانشگاه را محقق خواهد کرد.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معادن ایران در زمینه آموزش های الکترونیکی و همچنین برگزاری آزمون های صدور پروانه صلاحیت و  همچنین ارتقای پروانه نیازمند دانشگاه پیام نور است که با امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک موثر دوجانبه صورت خواهد گرفت.


 

 
امتیاز دهی