اخبار
1397/11/30 سه‌شنبه
به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی برگزار شد؛
آیین اختتامیه جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر با حضور کارآفرینان برتر دانشگاه پیام نور استان تهران

.



 
آیین اختتامیه نخستین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر با حضور دکتر بخشی خانیکی؛ رییس دانشگاه پیام نور استان تهران، دکتر حاجی حسینی؛ مدیرکل کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور، حجت الاسلام و المسلمین حسینی تبار، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، غفار بیات و دیگر مسئولان کارآفرینان برتر دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، این جشنواره با هدف فرهنگ سازی توسعه و ترویج دانش کار آفرینی در دانشگاه پیام نور، شناسایی، ترغیب و هدایت  کارآفرینان و ایجاد انگیزه و مشارکت بیشتر کارکنان، دانشجویان و اساتید  مستعد دانشگاه پیام نور برای کارآفرینی و ارتباط با صنعت و  هم چنین تشویق و تجلیل از کار آفرینان برتر دانشگاه پیام نور استان تهران برگزار شد.
 
دکتر بخشی خانیکی در این آیین با تاکید بر اهمیت کارآفرینی و ارتباط با صنعت در دانشگاه ها اظهار داشت: وقتی صحبت از کارآفرینی است، منظور فقط صنعت نیست، اگرچه  ارتباط با صنعت بخش مهمی است که باید توسط دانشگاه ها صورت گیرد و نیازمندی ها و حل مشکلات بخش صنعت مورد توجه محققان باشد؛ اما کارآفرینی، شامل رشته های: علوم پایه، علوم انسانی، فنی مهندسی و هنر است و در همه رشته ها و زمینه ها می توان با خلق ایده، کارآفرینی کرد.
رییس دانشگاه پیام نور استان تهران، کم کاری، دنبال شغل دولتی بودن،فرهنگ مصرف گرایی، علاقه به زندگی تجملاتی و موضوعاتی از این دست را مانع کارآفرینی دانست و افزود: مقوله فرهنگ، مهم ترین مولفه در ایجاد و رشد کارآفرینی است. فرهنگ کار، تولید، پشتکار، نظم و صرفا دنباله رو نبودن و خلاقیت و ایده پردازی از عوامل مهم در کارآفرینی است.
دکتر بخشی خانیکی فرهنگ مصرف گرایی و صرفا مصرف کننده بودن را آفتی بزرگ و خطرناک برای کارآفرینی و تولید در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: آن چه موجب موفقیت در کارآفرینی و تولید است، این است که به دنبال حل مشکلات جامعه باشیم و نگاهمان به دست دیگران نباشد تا برای ما تولید و ایجاد اشتغال کنند. در این مسیر نباید از هیچ مانعی  بترسیم و باید با امید، پشتکار  و سخت کوشی پیش رویم.
در ادامه، دکتر رضا حاجی حسینی؛ با ارائه گزارش مختصری از اقدامات و توفیقات اخیر در حوزه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور، بیان داشت: دانشگاه، محلی برای حل مشکلات جامعه است. پژوهش و فعالیت علمی ای که منجر به حل مشکلی از  جامعه شود، باارزش است. همه ما اعم از دانشجو و عضو علمی باید بدانیم که دانشگاه فقط جایی برای دریافت و ارائه مدرک نیست، باید با جامعه، با صنعت و دیگر بخش ها ارتباط داشته باشیم و با ایده پردازی و پشتوانه علمی غنی دانشگاه، مشکلات جامعه را حل کنیم و البته در این مسیر، توفیقات، عواید و بهره مادی هم نصیب فرد یا افراد خواهد شد و چه بسا در خلال این امر، افراد بسیاری از این  کار بهره مند شوند و حتی به اشتغال دست پیدا کنند که ما نمونه های آن را در حال حاضر در دانشگاه شاهد هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی تبار، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران نیز  فرهنگ کار و تولید را بسیار حائز اهمیت خواند و درخصوص تاکید آموزه های دینی درباره فرهنگ کار سخنانی ایراد کرد.
دکتر رحمانیان نیز ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان در نخستین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر، خلاصه ای از فعالیت ای انجام شده و برنامه های آتی گروه ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور استان تهران ارائه کرد.
در این آیین،  از برگزیدگان کارآفرین دانشجو و عضو علمی دانشگاه پیام نور استان تهران تقدیر شد.
 

 
امتیاز دهی