اخبار
1397/11/17 چهارشنبه
دکترامین ناجی در همایش اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمومنین(ع) خبر داد:
بستر سازی برای پاسخ به نیازهای امروز انسان توحیدی

.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت: همایش اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمومنین، نهج‌البلاغه و امیرالمومنین را به عنوان یکی از بنیانگذاران تمدن اسلامی می‌داند که نماد بارز آن نامه امام علی به مالک اشتر می باشد که شعار همایش و پوستر همایش نیز هست لذا ما بر آن هستیم که این نامه گویای خوبی از اندیشه و تمدن علوی است.
به گزارش یوپنا ، دکتر محمد هادی امین ناجی امروز در همایش اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمومنین(ع) که امروز در دانشگاه پیام نور تهران جنوب برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این همایش ایجاد بستر مناسب پژوهشی و اجتماعی برای فضاسازی اندیشه ورزی در  مقام پاسخ به نیازهای امروزی انسان توحیدی بنا نهاده و به دنبال طرح مسئله  در میان جامعه نخبگان  بوده است.
وی با اشاره به تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش افزود: از تعداد 110 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، ۹۲ چکیده مورد پذیرش قرار گرفت که در میان آنها ۵۰ مقاله کامل حائز شرایط داوری از سوی دبیرخانه همایش شده است.
دبیر علمی همایش بیان داشت: این همایش از سوی مورد توجه قرار گرفت که در فضای کنونی جهان معاصر اهمیت تمدن بر هیچ یک از انسانها و فرهیختگان پوشیده نیست در عرصه ای که تمدن های جاری در برخی از موارد با بی پاسخ گذاشتن سوالات امروزی انسان ها مواجه هستند ارائه یک پاسخ مناسب به نسل حاضر و اندیشمندان وظیفه سنگین بر دوش دانشگاهیان ایجاد کرده است.
دبیرهمایش در پایان از همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزشی؛ دانشگاه امام صادق؛ دانشگاه تهران ؛دانشگاه فردوسی مشهد ؛دانشگاه بوعلی سینا همدان و قرآن حدیث تهران و موسسات پژوهشی حوزه نهج البلاغه چون انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران نهاد رهبری در دانشگاه پیام‌نور تشکر کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران:
 نهادینه سازی شایسته سالاری شاخص بارز تمدن اسلامی است 



غلامرضا بخشی خانیکی رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران نیز در این همایش خدامحوری، عدالت محوری و نهادینه شدن شایسته سالاری در کشور را از شاخص های بارز تمدن اسلامی از دیدگاه امام علی(ع) دانست و بر لزوم عمل به این شاخصه های در جامعه دانشگاهی تاکید کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران اظهار داشت: دانشگاهیان به ویژه دانشگاه پیام نور می تواند در این زمینه پیشگام باشد و بسترهای تعالی و اعتلای ارزش های دینی و اسلامی را فراهم کند.
وی به ظرفیت های ویژه دانشگاه پیام نوراشاره کرد و گفت: این دانشگاه از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است که در صورت تعامل با بخش های صنعتی و گسترش کارآفرینی می توانیم شاهد فراهم کردن زمینه کار برای جوانان آینده ساز و شایسته سالاری در کشور باشیم.

 
امتیاز دهی