اخبار
1397/11/17 چهارشنبه
نخستین همایش ملی اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمونین(ع) آغاز به کار کرد
پیام رئیس دانشگاه پیام نور به همایش ملی اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمونین (ع)

.

اولین همایش ملی اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمومنین (ع) با تاکید بر نهج البلاغه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی اسلامی در پیام نور مرکز تهران جنوب امروز 17 بهمن ماه سال جاری آغاز به کار کرد و 18 بهمن پایان می یابد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور درپیامی به این همایش نقش نخبگان دانشگاهی را در تداوم و اوج تمدن اسلامی موثر دانست.
در متن پیام دکتر زمانی آمده است:
 تمدن اسلامی به دست بنیانگذار بزرگوار اسلام، حضرت خاتم انبیا محمدبن عبدالله(ص) پایه گذاری شده و به تدریج تا به امروز مسیر خود را طی کرده که اغلب این مسیر، با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.
نقش حضرت علی(ع) به عنوان نخستین مردی که به رسول خدا ایمان آورد در تاریخ تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست و پیوند برادری آن حضرت با حضرت محمد (ص) یکی از اصول مهم اسلام است که وحدت و یکپارچگی را به ما می آموزد.
بدون شک  تداوم و اوج تمدن اسلامی در جامعه در گرو عوامل بسیار متعددی است که در این میان نخبگان و فرهخیتگان دانشگاهی نقشی بسیار برجسته و موثر خواهند داشت.
نخبگان دانشگاهی بیش از دیگر اقشار جامعه برای حفظ تمدن اسلامی و آرمان های اسلام باید دست در دست یکدیگر نهند و با فراهم سازی بسترهای مناسب ضمن توجه به نیازهای به حق جوانان کشور، بسترهای رشد و تعالی آنها را در تمامی زمینه ها و ابعاد فکری و فرهنگی فراهم آورند.
حضرت امیرالمومنین علی (ع) معیار ارزش انسانها را مبتنی بر فضایل اخلاقی آنها می دانستند و بر ما به عنوان قشر دانشگاهی فرض است که فضای دانشگاه را بر پایه اصول و فضایل ارزشی و اخلاقی بنا کنیم چرا که رشد این فضیلت ها، افراد را به سمت تعالی بیشتر سوق دهد.
یکی از فضائل اخلاقی علی(ع) که درس بزرگی برای شیعیان و همه انسان‌ها است مساله نیکوکاری و کمک به ضعیفان و دردمندان و مستمندان است.
برقراری عدالت، نیکوکاری، عدالت خواهی و عدالت محوری، همدلی و همدردی ، پیشتازی در عمل خیر از زیباترین فضایل اخلاقی حضرت علی (ع) و معیارهای ارزش انسانی است که با بکارگیری این فضایل در کار و زندگی می توانیم ضمن حفظ تمدن اسلامی در بین جوانان ، نقشی ویژه در مقابله با هجمه های مختلف فرهنگی و جنگ نرم داشته باشیم.
در پایان به نمایندگی از دانشگاهیان پیام نور از کلیه  دست اندرکاران این همایش ارزشمند علمی و معنوی صمیمانه تشکر نموده امیدوارم فضایل اخلاقی حضرت علی (ع) الگویی تمام عیار برای سبک زندگی قرآنی و اسلامی همه شیعیان حضرتش باشد.
 

 
امتیاز دهی