تفاهم نامه ایی بین دانشگاه پیام نور وسمن درختکاران شهرستان ماکو برای طراحی و ایجاد فضای سبز در گلخانه دانشگاه پیام نور ماکو ایجاد شد.

دکتر اسماعیل صفر علیزاده رییس دانشگاه پیام نور از کاشت بیش از ۳۰۰۰هزار اصله نهال و گیاه پوششی با همکاری سمن درختکاران ماکو با ایجاد تفاهم نامه ایی بین دانشگاه پیام نور وسمن درختکاران شهرستان ماکو برای طراحی و ایجاد فضای سبز در گلخانه دانشگاه پیام نور ماکو خبر داد.

این مقام مسئول اظهار کرد: از تعداد ۳۰۰۰هزار اصله نهال به ترتیب ۵۰۰ هزار اصله انواع نهال گل و درختچه در محوطه دانشگاه برای طراحی و ایجاد فضای سبز از نوع کنار، زر ، یاس و درختچه در محوطه دانشگاه به زیر کشت رفته است.

حسین فرهمند مدیر سمن درختکاران ماکو گفت:  تا پایان سال گذشته بیش از۱۰۰۰هزار اصله از انواع نهال درخت، درختچه و گیاهان پوششی در مناطق مختلف کوهستانهای شهر ماکوکاشته شده است.وی با بیان اینکه اکثر کشت های صورت گرفته با هماهنگی شهرداری ماکو و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد انجام پذیرفته است افزود: خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد از نهال های کشت شده در مناطق کوهستانی موجود می باشند و حدود ۲۰ درصد از محل های کشت شده بدلیل مشکلات ناشی از شوری خاک، کمبود و سیلاب اخیر نیاز به واکاری و کاشت مجدد دارند.