پنجشنبه 9 فروردین 1403  
پژوهش و فناوری
1397/7/18 چهارشنبه
چاپ مقاله در مجلات خارجی
فرایند چاپ مقاله در مجلات خارجی

.




فرایند چاپ مقاله در مجلات خارجی

 

چاپ مقاله در هر مجله ای دارای یک پروسه مشخص و تعریف شده ای است که برای چاپ مقاله خود بایستی با این مراحل آشنا شوید


مرحله 1: پذیرش مقاله ارسالی برای قرار گیری در پروسه بررسی (Accepted article received in production)

شما (نویسندگان) بعد از ارسال مقاله خود به مجله، یک ایمیل از سوی مجله فوق دریافت می کنید که حاوی رمز ورود به قسمت خدمات نویسنده می باشد و همچنین برای اطمینان از اینکه مقاله شما به «داشبورد من» اضافه شده است.. در این مرحله، شما می توانید با مراجعه به قسمت "Amend My Details" یا تغییر جزئیات من، موارد زیر را انتخاب نمایید:

·         امکان دسترسی آزاد به مقاله open access که در این حالت مقالات پذیرفته شده در مجلات قابل دانلود و نقل قول هستند.

·         پیگیری وضعیت انتشار مقاله خود (درخواست دریافت هشدار ایمیل در هر یا تمام مراحل ردیابی تولید).

·         انتخاب دسترسی آزاد مقاله تنها برای 10 همکار یا نویسنده امکان پذیر باشد 

·         در برخی از مجلات،  مقالات پس از پذیرفته شدن و قبل از ویرایش، بصورت آنلاین در سایت مجله قرار می گیرد و چکیده آن قابل دسترس هست تا خوانندگان بتوانند از آن استفاده کنند. 

مرحله 2: بررسی موضوعی و ساختاری مقاله  (subject and structure)

مقاله دریافت شده، ابتدا از لحاظ موضوعی مورد بررسی قرار می گیرد تا حتما در حیطه فعالیت مجله باشد. پس از تائید موضوع، مقاله از لحاظ گرامری و ساختاری توسط ادیتور مجله بررسی می شود. ترجمه یک مقاله ای که به مجلات خارجی فرستاده می شود بایستی بدون هیچ گونه ایرادی باشد و ترجمه آن بصورن نیتیو انجام گرفته باشد. 

مرحله 3: پروف مقاله و اصلاحات نهایی (Proofing and corrections)

تمامی مقالات از لحاظ میزان کپی و یونیک بودن بررسی می شود. اگر میزان کپی بودن جملات مقاله بالا باشد، رد خواهد شد.پس از copyediting یک فرصت دیگر به نویسنده مقاله داده می شود تا در صورت نیاز ، آخرین تغییرات را در مقاله خود اعمال نماید. البته منظور از تغییرات، تغییرات جزئی و بدون تغییر در متن محتوا می باشد.  این فرصتی است تا نویسنده قبل از انتشار مقاله خود، آخرین نگاه را به مقاله خود بندازد.

اگر مجله انتخابی شما دارای ویژگی Early View یا پیش نمایش باشد، پس از دریافت آخرین اصلاحات مقاله، یک وقفه تا نمایش آنلاین مقاله ایجاد خواهد شد.

مرحله 4: پیش نمایش (Early View) 

در حالت پیش نمایش، یک نسخه از مقاله در کتابخانه Wiley Online منتشر می شود و شما می توانید مقاله خود را بصورت آنلاین مشاهده نمایید. البته این حالت تنها زمانی اتفاق می افتد که مقاله نیاز به تغییرات بیشتری نداشته باشد. در حالت پیش نمایش حتی امکان دسترسی به pdf آنلاین مقاله نیز وجود دارد. مقالات در این حالت دارای تاریخ انتشار آنلاین و DOI بوده و حتی امکان نقل و نقل نیز وجود دارد.

مرحله 5: شماره انتشار آنلاین مقاله (Issue published online)

در این مرحله، شماره دسترسی به مقاله شما بصورت آنلاین صادر می شود. شما می توانید نسخه "فقط خواندنی" مقاله منتشر شده خود را با همکاران خود به اشتراک بگذارید (مشترکین Wiley دسترسی کامل خواهند داشت).

مرحله 6: دسترسی و اشتراک گذاری مقاله (Access and sharing)

هنگامی که مقاله شما به صورت آنلاین منتشر می شود:

·         شما یک ایمیل هشدار دریافت خواهید کرد (در صورت درخواست)

·         به عنوان نویسنده، شما دسترسی رایگان (پس از پذیرش شرایط و ضوابط استفاده) برای مشاهده مقاله خود دارید.

·         نویسنده مسئول و نویسندگان همکار می توانند جز 10 نامزد دارنده دسترسی رایگان و بدون محدودیت به مقاله شما باشد.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر