معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور: مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه پیام نور(آزفا) امسال ۱۰۰ نفر را برای آموزش زبان فارسی جذب کرده و در تلاش برای گسترش و افزایش فعالیت های خود است. آقای دکتر مرتضی محسنی در خصوص بودجه های آموزشی این مرکز افزود: بودجه دانشگاه پیام نور از محل بودجه های اختصاصی و دولتی تامین می شود.

آقای دکتر مرتضی محسنی در خصوص بودجه های آموزشی این مرکز افزود: بودجه دانشگاه پیام نور از محل بودجه های اختصاصی و دولتی تامین می شود.

وی اظهار کرد: بودجه های اختصاصی (درآمدهای اختصاصی) دانشگاه پیام نور شامل شهریه های دانشجویی و سایر درآمدهای دانشگاهی است و بودجه های دولتی نیز از محل بودجه عمومی کشور مطابق با سایر سازمان ها، از طریق مجلس تصویب می شود.

وی در باره درآمدهای دانشگاهی همچنین به وجود برخی از مراکز در پیام نور اشاره و عنوان کرد: بخشی از درآمدهای دانشگاهی از وجود مراکزی نظیر مهمان سراهای دانشگاه و مراکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) تامین می شود.

آقای دکتر محسنی در باره مرکز آموزش زبان فارسی گفت: این مرکز فعالیت های خود را به تازگی آغاز کرده و امسال نزدیک به ۱۰۰ نفر را جذب کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادامه داد: مرکز آزفا تلاش می کند از طریق ارتباطات بیشتر با بنیاد سعدی فعالیت و همچنین درآمدهای خود را افزایش دهد.

مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه پیام نور در مهرماه سال ۱۳۹۵ تاسیس و در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ موفق به اخذ مجوز از سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

هدف این مرکز، آموزش زبان فارسی به شهروندان سایر کشورها و غیر فارسی‌زبانان است و این هدف را در قالب دوره های آموزش آزاد، ایران گردی و گردشگری فرهنگی و همچنین دوره های دانش‌افزایی برای دانشجویان و اساتید زبان و ادبیات فارسی سایر کشورها دنبال می کند.

تربیت و اعزام مدرس زبان فارسی به مراکز آموزشی داخل و خارج از کشور، برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، دوره های تربیت مدرس و دانش افزایی زبان فارسی، اردوهای فرهنگی، تفریحی و گردشگری در داخل و خارج از استان تهران، برگزاری دوره های پیشرفته زبان به صورت حضوری و مجازی، برگزاری دوره های آموزش زبان فرانسه، آلمانی، ترکی و همچنین دوره های ضمن خدمت و مکاتبات اداری برای سازمان های دولتی و غیردولتی از جمله اقدامات مرکز آزفا به شمار می رود.

منبع: http://upna.ir/?p=86094
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر