كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضاء رسید

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضاء رسید
بعد از پیگیری­های دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه در راستای سیاست کلان برنامه های معاونت فناوری و پژوهش تفاهم نامه صنعت دانشگاه با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد گردید.
طبق تفاهم­نامه منعقد شده مقرر شد وزارت صنعت، بر اساس نیازسنجی، اولویت­های پژوهشی را به دانشگاه پیام­نور اعلام کند. این تفاهم همکاری مشترک بین رئیس دانشگاه پیام­نور و معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در محل معاونت پژوهشی این وزارتخانه منعقد شد.
ایجاد مشارکت بین صنعت و دانشگاه از طریق بسط و توسعه همکاری­های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی با استفاده از تمام امکانات طرفین اعم از فنی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از موارد مورد توافق دانشگاه پیام­نور و وزارت صنعت در این تفاهم­نامه است. همچنین در این تفاهم­نامه به توسعه فعالیت­های دانش محور و فناورانه مبتنی بر نیاز صنعت، معدن و تجارت و استفاده از ظرفیت­ها و توانمندی­های تخصصی با هدف تولید دانش فنی و تبدیل آن به فناوری روز و تجاری­سازی محصولات در بخش­های مرتبط تاکید شده است. تعمیق شناخت جامعه علمی از نیازهای بخش تولیدی و تجارت و جهت دهی در انجام آموزش و پژوهش متناسب با نیازها و اولویت­های این بخش با همکاری دانشگاه پیام­نور و ایجاد و توسعه ساختارهای پژوهشی، آزمایشگاهی و دیگر زیرساخت­های مورد نیاز در راستای پاسخگویی به مطالبات و نیازمندی­های صنعت، معدن و تجارت نیز از دیگر موضوعات این تفاهم­نامه است.
طرفین همچنین در زمینه انجام مطالعات فنی، اقتصادی و مهندسی و ایجاد زمینه­های لازم جهت افزایش مقیاس (scale-up) پروژه­های پژوهشی تا مرحله نیمه صنعتی و صنعتی (گروه تجاری) و همسوسازی پروژه ها و پایان نامه­های کارشناسی ارشد و دکتری با هدف پاسخگویی و برآورد نیازهای فناورانه بنگاه­ها در حوزه صنایع پیشرفته و برنامه­ها و استراتژی عملیاتی توسعه فناوری داخلی متعهد شدند. براساس این تفاهم­نامه، وزارت صنعت متعهد شد پس از نیازسنجی در جهت اولویت­های پژوهشی حوزه صنعت، معدن و تجارت، آنها را در قالب پروژه پایان­نامه و رساله­های پژوهشی به دانشگاه پیام­نور اعلام کند. فراهم کردن بستر لازم برای حضور استادان و نخبگان دانشگاه پیام­نور در مراکز پژوهشی صنعتی و معدنی و مراکز تحقیق و توسعه بنگاه­های تولیدی به منظور انجام پژوهش­های مشترک و گذراندن فرصت­های مطالعاتی از دیگر تعهدات وزارت صنعت در این تفاهم­نامه است.
دانشگاه پیام­نور نیز در این تفاهم­نامه متعهد شد نسبت به قرار دادن اولویت­های مورد تایید وزارت صنعت در اجرای پروژه­های تحصیلات تکمیلی و همچنین همکاری در ایجاد و سازماندهی خوشه­ها و شبکه­های پژوهشی تخصصی در دانشگاه و مراکز و واحدهای تابعه اقدام کند. اجرای دوره­های دکتری به صورت پژوهش محور در جهت رفع نیازهای صنعت، معدن و تجارت و رصد فناوری­های نوین و همکاری برای انتقال و رسوخ مناسب دانش فنی پیشرفته به صنایع و معادن کشور نیز از دیگر تعهدات دانشگاه پیام­نور در این تفاهم­نامه همکاری است.
 


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر