تبریک به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو
16 آذر روز دانشجو گرامی باد
فرا رسیدن روز دانشجو، روز تأکید بر اهمیت علم آموزی و لزوم حقیقت جویی ، روز تأکید بر لزوم تقویت ایمان و اهمیت افزایش بصیرت سیاسی و معرفت دینی، بر تمامی دانشجویان مؤمن و پُرتلاش دانشکده فناروی های نوین گرامی باد
روز دانشجو، در ایران یعنی ۱۶ آذرماه، به یاد سه دانشجوی شهید ایرانی نامگذاری شده است. این سه دانشجو هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده امریکا، از ایران و از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در دانشگاه تهران به دست ماموران رژیم طاغوت به شهادت رسدند.
در واقع دیدار ریچارد نیکسون از ایران اعتراض مردم و دانشجویان را فراهم کرد و در ۱۴ آذر ۱۳۳۲ به سفارش نهضت مقاومت ملی، دانشجویان فعال به سخنرانی در کلاس‌ها پرداختند و ناآرامی تمامی محوطۀ دانشگاه تهران را فرا گرفت. دولت وقت برای پیشگیری از هرگونه اقدام بعدی تصمیم به سرکوب اعتراضات گرفت.
سربازان و نیروهای ویژه ارتشی پس از هجوم به دانشگاه، به کلاس‌های درس حمله کردند و صدها دانشجو را بازداشت و زخمی شدند. نیروهای امنیتی در دانشکدۀ فنی، با شلیک تیر موجب مرگ سه دانشجوی این دانشکده به نام‌های احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا شد. حادثۀ ۱۶ آذر ۱۳۳۲، به نام روز مقاومت تاریخى در تاریخ دانشگاه تهران به ثبت رسید.
 از آن پس، همه ساله با وجود کوشش رژیم و ساواک، دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌هاى سراسر ایران مراسم و تظاهراتى به یاد شهیدان آن روز برپا مى‌کردند مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «هنگامی که به نام دانشجوی شهید می‌رسیم، این یقین در ما پدید می‌آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که بدان منتهی شده، از سر خودآگاهی و با ارادۀ روشن بینانه بوده است و این ارزش عمل را مضاعف می‌کند و بدین دلیل است که دانشجویان شهید که در شمار سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بوده‌اند، ستارگان همیشه درخشانی‌اند که هر جویای حقیقت می‌تواند راه خویش را با آنان بیابد.» فرا رسیدن روز دانشجو، روز تأکید بر اهمیت علم آموزی و لزوم حقیقت‌جویی، روز تأکید بر لزوم تقویت ایمان و اهمیت افزایش بصیرت سیاسی و معرفت دینی بر تمامی دانشجویان مؤمن و پرتلاش و بر ملت شهید پرور ایران اسلامی خجسته و گرامی باد
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر