استان ها
1402/4/5 دوشنبه
پیام تسلیت رئیس دانشگاه پیام نور، درپی درگذشت حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ؛
دکتر ابراهیم تقی زاده در پیامی درگذشت عالم وارسته و انقلابی حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

.

متن پیام تسلیت رئیس دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ارتحال روحانی وارسته، انقلابی غیور و عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جناب مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد رضا آشتیانی موجب تأثر قلبی و تالم خاطر گردید.
این عالم برجسته در قبل از انقلاب اسلامی با انجمن ها و نهادهای مختلف از جمله انجمن پزشکان، انجمن هایی از آموزش و پرورش و بازاری ها در ارتباط بود و در انتقال گفتمان رهبری در این انجمن ها سخنانی موثر و ماندگار از خود برجای گذاشت و در بسیج شدن آموزش و پرورش و نهادهای دیگرِ پیش از انقلاب، بسیار تلاش کرد. فعالیتهای‌ مهم‌ علمی‌ و فرهنگی‌ ارزشمندی همچون تدوین‌ تفسیر موضوعی‌ قرآن‌ به‌ نام‌ «پیام‌ قرآن‌» و نیز شرکت‌ در نگارش‌ تفسیر نهج‌ البلاغه‌ است‌ که‌ از ایشان بیادگار مانده است.
مرحوم حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین‌ آشتیانی‌ استاد حوزه و دانشگاه از اعضای‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ بود که در ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، به‌ نمایندگی‌ از مردم قم حضور داشت .
همچنین عضویت هیأت موسس و نیز ریاست دانشگاه پیام نور قم را از سال 1373 لغایت 1382 بر عهده داشت که منشاء بسیاری از خدمات علمی و فرهنگی و پژوهشی در این شهر مقدس بود.
اینجانب به نمایندگی از دانشگاهیان دانشگاه بزرگ پیام نور فقدان این استاد فرهیخته را به خانواده مکرم، علمای معزز، جامعه مدرسین و طلاب حوزه علمیه و مردم شریف قم تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند برای روح بلند آن مرحوم، علّو درجات و برای عموم بازماندگان شکیبایی و عافیت مسألت دارم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر