استان ها
1402/2/19 سه‌شنبه
نشست اساتید دانشگاه پیام نور همدان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت گرامیداشت روز استاد
نشست اساتید دانشگاه پیام نور استان همدان با نماینده ولی فقیه در استان در محل سالن آوینی دانشگاه برگزار شد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان همدان، نشست اساتید دانشگاه پیام نور استان همدان با نماینده ولی فقیه در استان در محل سالن آوینی دانشگاه ظهر امروز برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سلگی مسئول نهادرهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ ی شهید استاد مطهری و تبریک روز معلم به اساتید دانشگاه، روز معلم را یکی از اساسی‌ ترین و مهم‌ترین روزهای ایران اسلامی دانست و گفت: نگاهی که دین مبین اسلام به مقام شامخ معلم دارد نگاهی والا و رفیع است چنانکه حتی انبیاء و اولیای الهی از خداوند درخواست توفیق نیل به مقام استادی را داشتند چرا که محبوبترین مقام نزد خدای متعال مقام معلمی و تربیت و هدایت انسانهاست.
 
در این مراسم رییس دانشگاه پیام نور استان همدان ضمن تبریک روز معلم واستاد وگرامیداشت مقام معلم بزرگ،استاد شهید مطهری گفت :بیش از 4 دهه هست که همچنان کتب و بیانات ایشان از لحاظ علمی واخلاقی راهنمای جامعه است.
 دکتر محمدظاهری دانشجویان را منابع ذی‌ قیمت برای توسعه کشور دانست و گفت: کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد، حتی اگر منابع مادی و طبیعی لازم را داشته باشد، شرط غیر قابل اجتناب، داشتن منابع انسانی کارا و توانمند است، لذا وظیفه سنگینی در این خصوص بر گردن اساتید گرانقدر قرار دارد.
 
دکتر علی حسین محمدظاهری گزارش مبسوطی از وضعیت فعالیت حوزه های مختلف دانشگاه و چگونگی نحوه ارائه خدمات به دانشجویان و جایگاه علمی و همچنین رویکرد حمایت از پژوهش، فناوری و آموزش را از اولویت های دانشگاه ذکر کرد و گفت: احیای علم نافع و ساماندهی وضعیت آموزشی از دیگر برنامه های ما در دانشگاه است.
 
آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور، با بیان اینکه تمدن غربی مبتنی بر نگاه اومانیستی شکل گرفته است، اظهار داشت: بر اساس این نگاه، انسان باید تنها در زندگی 80 ساله دنیایی خود خوب زندگی کند و آزادی طراحی کرده که از هر چیزی که خواست می‌تواند لذت ببرد مگر آنکه آزادیش مانع دیگران نشود.
 
وی افزود: در مقابل این تفکر، قرآن و اسلام نوع دیگری را مطرح کرده‌اند و بر این موضوع تأکید دارند که اگر انسان به جز نگاهی که قرآن به آن اشاره دارد به زندگی نگاه کند، باخته است.
 
امام جمعه همدان، با بیان اینکه نگاه درست به انسان، همانی است که حضرت امیر(ع) فرمودند، یادآور شد: امام علی(ع) فرمودند، گمان نکنید بشر تنها همین جسم 80کیلویی است، بدانید که انسان موجودی پیچیده است و باید استعداد‌های او کشف شود.
 
وی با اشاره به اینکه انبیا آمدند تا عالم، مبتنی بر این جامعه شناسی، علوم، تمدن و فرهنگ شکل بگیرد، گفت: هر چه استعداد و ظرفیت در عالم وجود دارد، در انسان نیز وجود دارد و لذا گفته می‌شود که در عالم موجودی با این ظرفیت و استعداد وجود ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه برخی استعداد‌ها قهرا به فعلیت می‌رسد، اظهار کرد: تنها موجودی که می‌تواند استعدادهای دیگر خود را بروز دهد و آن را رشد دهد، انسان است و لذا وجه تمایز انسان با دیگر موجودات، اختیار است.
 
وی تصریح کرد: انسان بی‌نهایت استعداد دارد، اما این اختیار اوست که بتواند این استعدادها را رشد دهد و تنزل دهد.
 
وی اولین ویژگی بشر که ملائکه قانع شدند و به انسان سجده کردند را مسأله علم عنوان کرد و یادآور شد: اگر بشر نسبت به تعلیم و تربیت توجهی نداشته باشد، استعدادهایش از بین خواهد رفت.
 
امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه حتی مسئله عفاف و حجاب را هم باید با همین نگاه، بررسی کرد، گفت: از این نظر که انسان موجودی با عظمت است، بنابراین خدا حجاب را بر او واجب کرده تا ارتباطات انسانی باشد نه بر اساس جنسیت.
 
گفتنی است در این مراسم دو تن از اساتید دانشگاه به نمایندگی از جمع اساتید مطالبات و مشکلات مبتلا به استان را ارائه نمودند.
لازم به ذکر است بسیج اساتید نیز یکی از حامیان مادی و معنوی این مراسم بود.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر