استان ها
1402/2/7 پنجشنبه
استاندار البرز در دیدار با دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور؛
تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی دانشجویان و ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عبداللهی در دیدار با دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور کشور که در استانداری برگزار شد، با تشریح شرایط استان و همگرایی تمامی اقشار مردم با قومیت‌های مختلف، افزود: استان البرز پذیرای دانشجوهای فراوانی از سراسر کشور است و این رنگین کمان اقوام با مدیریت صحیح منابع، منشأ اثر و فرصت است.
وی ادامه داد: از دانشگاه پیام نور استان انتظار می‌رود در حوزه‌های پژوهشی و دانش بنیان پویایی بیشتری داشته باشد.
عبداللهی گفت: ارتقا سطح علمی، پژوهشی و مهارتی دانشجویان یک نیاز اساسی در روند آموزش کشور محسوب می‌شود که باید مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: دانشجویان با خروج از دانشگاه و فارغ التحصیلی باید شاخص‌های افراد باسواد بر مبنای استاندارد جهانی را دارا باشند تا به عنوان نیروهای خلاق در بازار کار جذب شوند. استاندار البرز گفت: این پیشنهاد را در سطح ملی مطرح کرده ایم تا تمهیداتی اندیشیده شود که دانشجویان به مهارت‌های مختلف مجهز شوند و این امر با حضور به صورت دوره‌ای و ترمی در واحدهای تولیدی و صنعتی مسیر می‌شود.
وی افزود: اکنون تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به نیروهای کار ماهر نیاز دارند ولی بر اساس فرهنگ غلط رغبت به پشت میز نشینی، با جمع قابل توجهی از فارغ التحصیلان فاقد اشتغال مواجه هستیم. عبداللهی تدوین برنامه‌ای طی تعامل و هم اندیشی هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها برای مانایی جمعیت نخبگان کشور را یک ضرورت دانست.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر