استان ها
1398/11/6 یکشنبه
رییس هیات نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه های استان بوشهر:
مدل آموزشی دانشگاه پیام نور شبیه به دانشگاه های پیشرفته دنیا ست

.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، رییس هیات نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه های استان بوشهر در سیزدهمین نشست کارگروه تخصصی ویژه دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان به میزبانی دانشگاه پیام نور بوشهرگفت: اتفاقاتی در نظام آموزشی افتاده که شایسته نظام نیست و باید چاره اندیشی کرد باید به شکلی عمل کنیم که نظام آموزشی را به سمت جایگاه اصلی خود برسانیم .و این مهم یکی از وظایف اصلی هیات های واحدهای نظارت و ارزیابی در دانشگاه ها که با توجه به شرایط موجود کارسخت و دشواری است.
دکتر مصلح افزود: برای سنجش کیفیت دانشگاه سنجش  خروجی نشانه خوبی برای پایش عملکردها نیستند زیرا جایی می توان از روشهای مبتنی بر خروجی استفاده کنیم که خروجی های سنجش پذیر عینی مواجه باشیم در صورتی که در خیلی از لایه ها نمی توان خروجی ها را اندازه گرفت. بنابراین  وقتی خروجی های یک مجموعه  قابل اندازه گیری عینی  نیست عمدتاً تمرکز ما باید بررسی ورودی ها باشد .ورودی‌های یعنی اینکه منابع انسانی باید چه کیفیتی داشته باشد آیا توانستیم دانشجویان با کیفیتی جذب کنیم. دانشگاههای ما شدیدترین آسیب ها را از ورودی های خود خورده اند؛ زیرا به صورت حرفه ای ورودی جذب نکرده‌ایم از دانشجو تا رشته تا استاد تا کارمند بو این موضوع سبب  کاهش کیفیت خروجی‌های ما شده است .مهمترین گلوگاه نظام آموزشی ورودی های آن است و اگر این مورد رسیدگی نشود خروجی با کیفیت از این موجموعه نمی توان انتظار داشت.
رییس دانشگاه خلیج فارس گفت: نظام ارزیابی زیر سیستم های مختلف باید متناسب با ماموریت آنها باشد اینکه ماموریت هر دانشگاه  چیست که در حال حاضر نیاز بهباز  تعریف آنها داریم دانشگاهی می خواهد کارآفرین باشد در صورتی که با مدل این دانشگاه صدق نمی کند.
 وی در خصوص دانشگاه پیام نور گفت دانشگاه پیام نور دانشگاهی دانشجو محور است که اگر کارکردهای آکادمیک را توسعه دهد می تواند موفق باشد .مدل اصلی دانشگاه های پیشرفته شبیه  مدل دانشگاه پیام نور برا اساس دانشجو محوری  است؛ولی باید فضای بسیار خوب و جذاب برای پژوهش دانشجویان فراهم سازیم .
چهارمین کارگاه آموزشی و سیزدهمین نشست کارگروه تخصصی ویژه دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان به میزبانی دانشگاه پیام نور بوشهر با حضور مدیران نظارت و ارزیابی وزارت علوم،دانشگاه پیام نور،دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه خلیج فارس درحال برگزاری است .

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر