استان ها
1398/9/18 دوشنبه
با حضور رییس دانشگاه پیام نورچهارمحال وبختیاری ؛
مراسم جشن روز دانشجو دردانشگاه پیام نور استان چهارمحال وبختیاری برگزارشد

.

     به گزارش روابط عمومی  ، هم‌زمان با فرا رسیدن 16 آذر، آیین گرامی‌داشت روز دانشجو با حضور  رئیس  دانشگاه، معاون ، مدیران، معاونت هلال احمر استان  و جمعی از دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی در سالن  شهید آوینی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد برگزار شد.
در این مراسم دکتر حمید  رضایی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان ضمن خیر مقدم وپیام تبریک به مناسبت روز دانشجو در مورد اهمیت روز دانشجوگفت : امید است دانشجویان محترم که به تعبیر امام مقدرات آینده جامعه به دست آنان است با آشنایی هر چه بیشتر با افکار و اندیشه های مترقی بنیانگذار جمهوری اسلامی آن چنان که شایسته و بایسته است به وظیفه و مسئولیت خود در قبال کشور و ملت عمل کنند چرا که امام معتقد است نجات دانشگاه از انحراف نجات ملت و کشور است.
 سپس  مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان به عنوان سخنران این مراسم با تبریک روز دانشجو و گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای دانشجو   اظهار داشت: دانشجویان با تکیه بر علم و ایمان و اعتقاد به استکبار ستیزی همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بسیار خوش درخشیده‌اند که این امر بیانگر این است که قرار گرفتن دانش در مسیر اسلام تا چه اندازه می‌تواند در بیداری و حس آرمانخواهی دانشجویان نقش مثبت داشته باشند.
حجت الااسلام والمسلمین دکتر رئیسی با اشاره به فلسفه نامگذاری 16 آذر به روز دانشجو گفت : جوان در هر جامعه و کشوری محور حرکت است ، اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی  باشد جوانان جلوتر از دیگران در صحنه حضور دارند. 
وی فعالیت دانشجویان در تولید علم را برای دانشگاه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود : دانشجو یعنی جوان  طالب علمی که آینده در دست اوست ، چون به سمت اداره علمی کشور پیش می رود.
وی با بیان اینکه  هویت اصلی دانشجو به عنوان ظلم ستیزی نباید فراموش شود بیان کرد : در این نظام مردمی ، دانشجویان طبقه پیشرو ، پیشاهنگ و پیکره اجتماع هستند و باید در سازندگی آینده و ترسیم حرکت عمومی جامعه ، بیش از جاهای دیگر نقش و اثر گذاری داشته باشند.
. در ادامه مراسم  تریبون آزاد توسط نمایندگان تشکل ها و کانون های دانشگاه برگزار گردیدکه دانشجویان درخواست های خود را به طور آزادانه مطرح کردند تا این نظر خواهی ها برای پیشرفت کیفی دانشگاه مطلوب و موثر واقع گردد.
گفتنی است در این مراسم که با پخش کلیپ‌های مختلف با موضوع روز دانشجو  همراه بود، از دانشجویان ممتاز در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی و ... با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی، تجلیل به‌عمل آمد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر