استان ها
1398/9/2 شنبه
رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب خبر داد:
آمادگی همکاری دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب با مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی

.


 

 
رییس دانشگاه پیام نور تهران جنوب اعلام کرد: در حوزه آزمایشگاه تخصصی روانشناسی، روان‌سنجی، نوروسایکولوژی آمادگی همکاری با مراکز علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی را داریم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب با اشاره به موقعیت خاص تهران جنوب گفت: پیام نور مرکز تهران جنوب بزرگترین مرکز دانشگاهی پیام نور کشور است و از برندهای اصلی این دانشگاه به شمار می‌رود. این دانشگاه ضمن انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی با هدف ایجاد و گسترش دانش نوین در زمینه‌ روانشناسی، سایکوفیزیک و نوروساسایکولوژی قصد دارد با برقراری ارتباط میان گروه‌های تخصصی موجود، پژوهشگران و بخش صنعت گام‌های موثری در جهت کاربست یافته‌های علمی در جامعه بردارد.
دکتر اورکی ضمن اشاره به آزمایشگاه تخصصی روانشناسی تهران جنوب تشریح کرد: این آزمایشگاه مجهز به مدرن‌ترین دستگاه های روز از جمله دستگاه¬هاي تخصصي براي اندازه¬گيري ويژگي¬هاي مختلف رواني بوده و شامل بخش های مختلف آزمایشگاه روان سنجی، آزمایشگاه نوروسایکولوژی، آزمایشگاه رفتاری و اتاق درمان می باشد که آمادگی همکاری با مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی، پژوهشگران و محققان را دارد.
وی گفت: آزمایشگاه روان‌سنجی دارای دستگاه¬های سایکوفیزیک، آزمون¬های روانی، نرم افزارهای روان¬سنجی، فیلم¬های آموزشی می‌باشد که به ارائه خدمات در خصوص ابزار سایکوفیزیک می‌پردازد این آزمایشگاه مجهز به دستگاه¬هایي از قبيل آستانه¬ها، فرمان واكنش، خطاهاي ادراكي، سنجش توانايي¬هاي جسماني و همچنين ابزارهاي سنجش يادگيري حافظه، انواع آزمون¬هاي توانايي¬هاي شناختي، تشخيص و عاطفه مي¬باشد. علاوه ¬بر ¬اين مجموعه¬ای از آزمون¬های روانی به صورت کاغذی و نرم افزاری نیز در این مجموعه موجود می¬باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در ادامه توضیح داد: آزمایشگاه نوروسایکولوژی، دستگاه¬هاي تخصصي بخش ERP/QEEG (64 کاناله)، بخش نروفیدبک و بایوفیدبک (10 کاناله)، TDCS ( دستگاه تحریک الكتريكي مغز)، rTMS (تحريك مغناطيسي مغز) در حوزه نوروسايكولوژي است و امکان ارزیابی دقیق از فرایندهای شناختی و درمان‌های شناختی را فراهم می سازد.
 
 
وی در معرفی بخش‌های دیگر آزمایشگاه بیان داشت: آزمایشگاه رفتاری، با وجود دستگاه¬هاي پلاس میز، واتر میز، اپن فیلد، conditioned place preference – CPP، اجرای تحقیقات بین‌گونه‌ای با حیوانات را میسر می‌سازد.
دکتر اورکی درباره آخرین بخش از آزمایشگاه تخصصی گفت: آزمایشگاه رفتاری فضایی جهت برگزاری جلسات درمانی گروهی با اهداف پژوهشی و آموزشی جهت دانشجویان و محققان فراهم آمده است. و پژوهشگران می¬توانند از آن جهت برگزاری دوره¬های آموزشی و درمان¬های گروهی در پژوهش¬ها و طرح¬های آزمایشی استفاده نمایند.
رییس دانشگاه پیام نور تهران جنوب در انتها تاکید کرد: آزمایشگاه تخصصی روانشناسی این دانشگاه رتبه اول در سطح آزمایشگاه‎‌های روانشناسی کشور و در حوزه نوروسایکولوژی از لحاظ تعداد ابزار، وسایل تشخیصی و درمانی در حوزه علوم شناختی، مغز و اختلالات مربوطه رتبه دوم را در کشور دارا می‌باشد. دانشگاه پیام نور تهران جنوب آماده همکاری با سایر مراکز علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی از جمله دانشگاه ها، انجمن های علمی و بیمارستان ها با پژوهشگران است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه همکاری و هماهنگی های لازم می توانند به دانشگاه پیام نور تهران جنوب مراجعه یا با شماره تلفن 84234235 کارشناس آزمایشگاه این دانشگاه و یا با آدرس ایمیل Riasat@jonoub.tpnu.ac.ir  تماس حاصل فرمایند.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر