استان ها
1398/8/28 سه‌شنبه
چندخبرکوتاه از دانشگاه پیام نور استان اصفهان؛

.

برگزاری سمینار و نمایشگاه " حقوق جرایم سایبری" در دانشگاه پیام نور استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی ،این سمینار با همت دانشگاه پیام نور استان اصفهان و با مشارکت طیف وسیعی از دانشجویان، اساتید و حقوقدانان استان و با حضور و سخنرانی دکتر محسنی اژه ای معاون دادستان در فضای مجازی و آموزش و مشاور رئیس پلیس فتا سروان مسعود سلطانیان و هیات همراه در محل دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان برگزارشد.

دبیر برگزاری سمینار دکتر منیره خدادادپور در خصوص برگزاری این سمینار گفت: با توجه به فراگیر شدن استفاده از ابزارهای ارتباطی در دنیای مجازی، اشکال جدید و درحال توسعه ای از جرایم در فضای سایبر ایجاد شده است که توجه جدی تر و روزآمد سیستم حقوقی کشور به این موضوع را می طلبد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: جرایم سایبری به جرایمی گفته می شود که در محیط سایبر یا مجازی به وجود می ایند و از مصادیق ان می توان به فیشینگ، نشر اکاذیب و جعل هویت در فضای مجازی اشاره کرد، لذا در راستای اعتلای آگاهی دانشجویان در خصوص اشکال تحقق این جرم و نحوه پیشگیری از آن و جلب توجه جامعه حقوقی به وسعت روز افزون و اهمیت این مساله سمینار مذکور با عنوان حقوق جرایم سایبری با توجه به ظرفیت های بالای دانشگاه پیام نور در دستور کار قرار گرفت و با حمایت مسئولین مربوطه و با همکاری پلیس فتا نمایشگاهی در همین راستا و در کنار سمینار برگزار شد.و مسابقه ای نیز با همین عنوان بین دانشجویان برگزارو از پوسترهای برگزیده تقدیر به عمل آمد.

برگزاری کارگاه آشنایی با پدافند غیر عامل در دانشگاه پیام نور مرکز نائین

به مناسبت هفته پدافند غیر عامل کارگاهی به منظور آشنایی با این موضوع در دانشگاه پیام نور مرکز نائین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی،آقای عادل زاده مدرس کارگاه در حوزه پدافند غیر عامل و فواید و ضرورت آن برای دانشجویان اظهار داشت: پیشگیری از وارد آمدن خسارتهای احتمالی و نحوه برخورد با آن در مراکز حساس نظامی، علمی و ... موضوع پدافند غیر عامل است که میتواند در صورت اجرای درست باعث به حداقل رسیدن خطرات و خسارتهای احتمالی شود.

وی  افزود : وقتی صحبت از پدافند عامل میکنیم دشمن در رو به روی ما قرار دارد و حمله او را با سلاح پاسخ میدهیم ولی در پدافند غیرعامل دشمن قابل مشاهده نیست اما دارای عوامل و صحنه های بسیار گسترده تری است که موضوع پیشگیری در اولویت قرار میگیرد، مثلا در جنگ سایبری باید تمهیداتی برای رفع امواج رادیویی دشمن دیده شود و یا در موضوعات فرهنگی جوانان و مردم با راهکارهای مقابله با دشمن در فضاهای مجازی پیش بینی شود.

عادل زاده اضافه کرد: گستردگی پدافند غیرعامل زیاد است که شامل بهداشت، عوامل طبیعی مانند سیل، زلزله و... فضای مجازی و... میشود که باید به صورت مستمر در هر دستگاه به این موضوع پرداخته شود.

برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در دانشگاه پیام نور مرکز دولت آباد

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی توسط آقای ارجمند فر عضو هیئت علمی رشته الهیات و معارف اسلامی به همت کانونهای قرآن و عترت در دانشگاه پیام نور مرکز دولت آباد برگزار شد.

در این کارگاه دکتر ارجمند فر ضمن تشریح مشخصه های سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: بارزترین تفاوت سبک زندگی اسلامی با غیر اسلامی در خدا محوری است که تعیین کننده تمام ابعاد زندگی در سبک زندگی اسلامی می باشد و در زمان حاضر میتواند الگوی خوبی برای نجات خانواده ها و جوانان برای مصون ماندن از آسیبهای اجتماعی و فردی باشد.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر