استان ها
1398/8/14 سه‌شنبه
افتتاح مرکز رشد و فناوری در دانشگاه پیام نور استان مرکزی
مرکز رشد و فناوری در دانشگاه پیام نور استان مرکزی افتتاح شد

.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و هماهنگی معاونت ریاست‌جمهور مجوز مرکز رشد و فناوری به دانشگاه پیام نور هفت استان کشور اعطا شده است.
 
 علی‌اکبر ملکی راد  در آیین افتتاح مرکز رشد و فناوری در دانشگاه پیام نور استان اظهار کرد: با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و هماهنگی معاونت ریاست‌جمهور مجوز مرکز رشد و فناوری به دانشگاه پیام نور هفت استان کشور اعطا شده است.

وی هدف از افتتاح مرکز رشد و نوآوری در دانشگاه پیام نور را شناسایی و قابلیت تجاری‌سازی و فناوری در هسته‌های حوزه دانشجویی، اساتید و کارمندی عنوان کرد و افزود: دانشگاه پیام نور در این راستا به دانشجویان و اساتید نخبه که صاحب تحقیقات باشند کمک می‌کند در قالب یک شرکت تشکیل و به فعالیت‌های تولیدی تجاری خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی همچنین از رونمایی تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال و کارآفرینی در روستاها و مناطق محروم و همچنین تدوین دروس تخصصی در روستاهای متناسب با دانشگاه پیام نور است.

ملکی راد اضافه کرد: در این راستا هفت استان مرکزی، فارس، خراسان رضوی، کرمان، همدان، لرستان و سیستان و بلوچستان هرکدام بر اساس ظرفیت و توانمندی مسؤولیت اجرای این طرح واگذار شده که به دانشگاه پیام نور استان مرکزی تولید پوشاک و فراهم کردن زیرساخت‌های آن به دانشگاه پیام نور در راستای برگزاری آموزش‌های و کارگاه‌ها تخصصی در زمینه تولید پوشاک و حتی صادرات آن واگذار شده است.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات اجرای این طرح از سوی معاونت ریاست‌جمهور تأمین شده است خاطرنشان کرد: با شناسایی روستاهای محروم و اطلاع‌رسانی و بازاریابی و تجاری‌سازی در دانشگاه‌های پیام نور با کمک روستاها می‌توان با ایجاد کارگاه‌های تولیدی زمینه اشتغال پایدار در روستاها شکل گیرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر