فرهنگی
1402/10/23 شنبه
در دانشگاه پیام نور کاشان صورت گرفت:
ویژه برنامه ای متفاوت در تکریم از یکصد مادرِ دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز کاشان

.

به گزارش روابط عمومی در راستای رسالت دانشگاه ها در جهاد تبیین و انجام تکلیف خود در قبال مهمترین چالش کشور در سال های آتی، یعنی مسئله جمعیت و جوانی آن که دغدغه مقام معظم رهبری است، برنامه ای آموزشی به همراه جشن و تجلیل از مقام مادران دانشجو برگزار نمود.

این مراسم در سالن آمفی تئاتر ۴۵۰ نفری دانشگاه علوم پزشکی و با استقبال چشگمیر دانشجویان پیام نور کاشان و خانواده هایشان برگزار شد.

دکتر توکلی پور، رییس مرکز کاشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر سردار سپبهد سلیمانی اظهار داشت: دشمن زبون زمانی می پنداشت که با حذف سردار قهرمان ما خواهد توانست قدرت نیروهای مقاومت را تضعیف نماید؛ غافل از این که با شهادت سردار مقاومت، مکتبی زاده شد که اقتدارش هیمنه پوشالی دشمنان را به لرزه درآورده و امروز از سر استیصال و درماندگی، زائران مزار آن سردار دلها را آماج هجمه ددمنشانه تروریستی قرار می دهد.

ایشان در بخشی از سخنان خود گفتند: قرآن کریم حداقل در پنج آیه بعد از ذکر توحید یا نفی شرک به احسان و شکرگزاری نسبت به والدین امر می کند.مادر مظهر ربوبیت، امنیت، عطوفت و رحمت است و از جهت رحمت و مهرورزی مانندترین موجود در عالم ممکنات به خدای تعالی است. دشمن در شبیخون فرهنگی خود مقدسات ما را نشانه گرفته و «مادر» از مقدس ترین مفاهیم در فرهنگ اسلامی- ایرانی ماست که دشمن سعی در مبتذل ساختن آن دارد. به قول جبران خلیل جبران برای نابودی یک تمدن باید سه چیز منهدم شود؛ از جمله خانواده و برای انهدام خانواده باید منزلت زن و مقام مادر را در هم شکست. وظیفه همه ما صیانت از مقام مادر و پاسداشت منزلت زن مسلمان است.

 حجه الاسلام و المسلمین حسینی، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کاشان، ضمن تشکر از ریاست و کارکنان پیام نور کاشان فرمودند: اقدام مطلوب و بی سابقه تجلیل از دانشجویان مادر در دانشگاه پیام نور کاشان باید سرلوحه سایر دانشگاه های منطقه قرار گیرد.

ایشان با اشاره به خاطره ای از دیدار دختر امام خمینی (ره) با امام گفتند: امامی که طاغوت را به ولایت الهیه تغییر داد و سراسر عمرش به عبادت و مبارزات علیه کفر و ظلم گذراند، به دخترش فرمود: حاضرم ثواب های تمام عمر خود را با یک شب فرزندداری تو معاوضه کنم. پیامبر اکرم (ص) نیز فرمودند: برای هر روز در طول نه ماه بارداری مادر، ثواب جهاد فی سبیل الله می نویسند.

امام جمعه کاشان بیان داشتند: مقام معظم رهبری فرزند پنجم بنده را نامگذاری کردند و سه بار نام زهرا را برای فرزندم تأکید فرمودند.

لازم به ذکر است که از صد دانشجوی مادر پیام نور کاشان در این مراسم تجلیل شد.

همچنین به قید قرعه به سه نفر از دانشجویان مادر، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تقدیم گردید. 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر