فرهنگی
1402/9/8 چهارشنبه
به مناسبت هفته بسیج:
افتتاح دفتر بسیج دانشجویی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور

.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در مراسم آغاز بکار دفتر بسیج دانشجویی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، با اشاره به نقش دفاتر بسیج در مراکز آموزش عالی گفت: اهمیت دانشجو و بسیج دانشجویی کادرسازی در تراز انقلاب و مطالبه گری همراه با عمل‌گرایی است.

دکتر مهدی محمدی در این مراسم با بیان این که فعالیت‌های این تشکل در راستای تبیین مواضع و دستور مقام معظم رهبری است، افزود: در 44 سال عمر با برکت نظام ، فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان با پشتوانه مردمی خنثی شد که نقش بسیج دانشجویی در این بین بی‌بدیل است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: در بسیج هر کس به اندازه وسع خود نقش آفرینی می کند. بسیج ظرفیتی است که به دنبال حقوق و مزایا نیست، چشم داشت مادی ندارد، خستگی ناپذیر است روحیه جهادی دارد، توقف ناپذیر است، محدود به زمان و مکان ، زن و مرد و کوچک و بزرگ نیست.

وی تقویت روحیه مطالبه گری در دانشجویان را یکی از آرمان‌های این نهاد انقلابی دانست و گفت: دانشجوی بسیجی باید بتواند در همه حوزه‌ها با بصیرت وارد عمل شود و ضمن حفظ روحیه استکبارستیزی خود زمینه‌های پیشرفت جامعه و کشور را فراهم کند.

دکتر محمدی ضمن اشاره به اینکه تشکل بسیج دانشجویی با ساماندهی گسترده خود چشم بینای معاونت و زبان گویای دانشجو است و همچون ناظری امین و نقادی منصف فعالیت‌های این معاونت را رصد و ارزیابی می نماید افزودند: بسیج فراتر از رنگها و مرزها متعلق به همه سلیقه‌ ها در چارچوب نظام و انقلاب است ، لذا در برنامه ها و فعالیت‌ها از همه رنگها و سلیقه ها استفاده کند.

دکتر محمدی با توجه به فعالیت بسیج دانشجویی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: این مجموعه را می‌توان از فعال‌ترین و پویاترین تشکل‌های دانشجویی دانشگاه خواند؛ چرا که در تمامی زمینه‌های فعالیت خود به‌ ویژه در اردوهای جهادی ،اردوهای پیشرفت و دیگر فعالیت‌های دانشگاهی توانست کارنامه ممتازی از خود ارایه کند.

مهدی رضایی مسئول بسیج دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یکی از فعالترین حوزه‌های دانشجویی به شمار می‌آید که نشان از ورود فعالانه آنها به عرصه تلاش دارد.

وی مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی و اقدام تخصصی را ۲ خاصیت بسیار مهم بسیج دانشجویی برای انقلاب دانست و اضافه کرد: جوان دانشجو و بسیجی وام دار کسی نیست و از طرفی عدالت خواهی فطری درونش زنده است و اقدام تخصصی در بسیج دانشجویی هم از بعد نظری و هم عملی هم برای فرد و هم برای تشکل و جامعه مفید است.
در این مراسم آقای دکتر محمدی(معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی)آقای بخشی و دهقانی از سازمان بسیج دانشجویی ،حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای نبوی(مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور)، آقای دکتر ثمری(معاون حوزه ریاست دانشگاه) و آقای دکتر عابدیها (مدیر کل فرهنگی و اجتماعی) حضور داشتند، «محمد رضایی» به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی معرفی شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر