فرهنگی
1402/7/4 سه‌شنبه
در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور صورت گرفت:
تجلیل از فعالین حوزه اربعین حسینی (ع) با حضور ریاست دانشگاه

.

مراسم تجلیل از فعالان حوزه اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور ریاست دانشگاه و سایر مسئولین در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور در این مراسم  اظهار داشت: دانشگاه پیام نور یکی از ارزشی ترین دانشگاه در همه سطوح (اساتید، کارمندان و دانشجویان) می باشد، لذا اقدامات فرهنگی دانشگاه باید بیش از پیش تقویت شود.
وی به حرکت تاریخی امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: حرکت امام حسین علیه السلام خود یک دانشگاه بود که در برابر ظلم ایستاد و با ظالملن بیعت نکرد، لذا حرکت، منش و روش ایشان برای همه نسل ها درس آموز است.
دکتر تقی زاده همچنین به الگو بودن امام حسین علیه السلام  تاکید داشت و افزود: گاندی به عنوان یکی از رهبران آزادی خواه پیشنهاد داد که افراد زندگی نامه امام حسین علیه السلام را مطالعه کرده و الگو قرار دهند.
رئیس دانشگاه پیام نور در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: دانشجویان در چنین مسائلی باید بیشتر فعالیت داشته باشند زیرا باعث تقویت روحیه ظلم ستیزی و همچنین معنویت محوری در بین آنها می شود.
قائم مقام معاون فرهنگی وزارت علوم: 42 هزار شهید دانشگاهی تقدیم انقلاب شد
دکتر جعفر پور قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت علوم در این مراسم ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دانشگاهیان در دفاع مقدس حضور پررنگی داشتند و 42 هزار شهید (دانشجو، کارمند و عضو علمی) از افتخارات دانشگاهیان می باشد که تقدیم انقلاب شد.
وی به برخی از اقدامات وزارت علوم برای گرامیداشت شهدا و هفته دفاع مقدس اشاره کرد: سامانه ای توسط بسیج دانشجویی طراحی شد و برای همه شهدا و آثار بجا مانده از آنها اطلاعات کاملی در دسترس مخاطبین قرار گرفت.
دکتر جعفرپور همچنین گفت: در حوزه فرهنگ سازی توسط دانشگاهیان، کتاب های متعددی در مورد زندگی شهدا انتشار یافت که البته باید در زمینه بازتولید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید اقدامات بیشتری توسط نهادهای فرهنگی صورت گیرد.
قائم مقام معاون فرهنگی وزیر علوم همچنین درباره اربعین حسینی گفت: بعد تمدن سازی اربعین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا اربعین با خود سبک زندگی جدیدی ارائه می دهد که با جهان فایده گرایی امروزی در تضاد است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور: نقش مهم اربعین حسینی در شناختن شیعه
حجت الاسلام نبوی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور در این مراسم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 54 و قبل از انقلاب در فرمایشات خود در مشهد پیش بینی کرد اربعین می تواند حرکت عظیم معنوی در جهان شناخته شود و نقش مهمی در شناسایی شیعه داشته باشد.
مسئول نهاد رهبری همچنین گفت: امام حسین علیه السلام چراغ هدایت است و باید از این چراغ بیشتر استفاده کنیم زیرا پرچم امام حامل ارزش های اخلاقی، معنوی و دینی می باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور: اعزام بیش از 10 هزار دانشجوی پیام نور به اربعین حسینی
دکتر محمدی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در این مراسم ضمن تقدیر از فعالین اربعین حسینی اظهار داشت: در بحث اربعین تمرکز دانشگاهیان پیام نور بر فعالیت هایی است که مغفول مانده و در این زمینه برای رفاه حال زائران شیعه کشورهای شرق ایران، از مرز میرجاوه به سمت مرز خروجی شلمچه چند موکب توسط دانشگاه های استانی پیام نور ایجاد شده است.
وی همچنین اظهارد اشت: تعداد 10 هزار و سیصد دانشجوی پیام نور به زیارت در ایام اربعین حسینی اعزام شدند که از این تعداد دوهزار و 200 نفر متقاضی وام اربعین بودند که با هماهنگی صندوق رفاه دانشجویی  وام 3 میلیون تومانی به آنها پرداخت شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور ضمن تقدیر از همکاران استان ها از هیات رزمندگان اسلام و خیرین نیز تشکر کرد.
لازم به ذکر است  در این مراسم سردار علی محمدی جانشین قرارگاه اربعین هیات رزمندگان اسلام و سردار علیپور مسئول امور مرزهای هیات رزمندگان اسلام سخنان و خاطرات ارزشمندی پیرامون دفاع مقدس و اربعین حسنی بیان داشتند.
در پایان مراسم از برخی روسای استانی و فعالین حوزه اربعین حسینی تجلیل به عمل آمد. 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر