فرهنگی
1402/5/25 چهارشنبه
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پیام نور:
هر فعالیتی در دانشگاه باید پیوست فرهنگی داشته باشد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود نبوی در نخستین نشست آموزشی مدیران فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی پیام نور سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی پیام نور شهرستان کهک برگزار شد اظهار کرد: عالمان و دانشمندان بزرگ اسلامی، هرگاه با مشکلی در مسائل علمی مواجه می‌شدند، به خداوند اتکا می‌کردند و به ائمه اطهار(ع) توسل می‌جستند و مشکلاتشان را حل می‌کردند.
وی افزود: در روایت است که اگر فردی که جایگاه مهمی در اجتماع دارد و از او انتظار بیشتری می‌رود، مرتکب گناهی شود، گناهش سنگین‌تر خواهد بود.
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پیام نور با بیان اینکه مدیران فرهنگی در هر نهاد و سازمانی، از این دست افراد محسوب می‌شوند گفت: بر این اساس جمع حاضر باید به این نکته واقف باشند که چه مسئولیتی بر عهده گرفته‌اند.
وی ادامه داد: تربیت اولاد باید از دوره کودکی شروع شود نه اینکه آن را به دوره نوجوانی و جوانی موکول کنیم، بنابراین باید روی دانشجویانمان کار کنیم تا فرزندانی شایسته تربیت کنند.
نبوی عمده شبهات منتشر شده در جامعه را از سوی منافقین و از مقر آنها در آلبانی دانست و تصریح کرد: البته هنوز هم شبهات زیادی در جامعه ترویج می‌شود که وظیفه مدیران فرهنگی جامعه به خصوص در دانشگاه‌ها را بیشتر می‌کند.
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پیام نور با بیان اینکه 1500 نفر از اساتید رشته‌های علوم پایه توسط نهاد نمایندگی رهبری شناسایی شده‌اند تا مسائل دینی به آنها آموزش داده شود گفت: بیان مباحث معنوی و دینی توسط این اساتید در کلاس‌های درس، تاثیر به مراتب بیشتری نسبت به سایر روش‌هایی تبلیغی دارد.
وی ادامه داد: معتقدم هر کسی که در دانشگاه مشغول فعالیت است باید پیوست فرهنگی برای کارش در نظر بگیرد چنانکه سابق بر این، بالای هر نامه‌ای، جمله‌ای از امام معصوم(ع) یا امام راحل درج می‌شد که نوعی کار فرهنگی بود.
نبوی تصریح کرد: در تمام جشنواره‌ها و جلسات دانشجویی، باید مسائل دینی و معنوی هم مطرح شود تا به تدریج شاهد رشد اخلاقی و معنوی آنها باشیم.
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پیام نور با بیان اینکه بسیج دانشجویی پیام نور از دیگر دانشگاه‌ها فعال‌تر است گفت: گاهی جوانان دچار آشوب‌های فکری می‌شوند ولی اگر آنها را آگاه کنیم، همراهی خوبی را شاهد خواهیم بود و کارهای بزرگی توسط آنها به سرانجام می‌رسد البته در این زمینه باید از ظرفیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و ائمه جماعات و اساتید استفاده شود.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر