فرهنگی
1402/5/25 چهارشنبه
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در جمع مدیران فرهنگی در قم:
پیام نور با نگاهی تمدنی، دانشگاه طراز انقلاب اسلامی است

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر محمدی در نخستین نشست آموزشی مدیران فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی پیام نور سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی پیام نور شهرستان کهک برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه‌ پیام نور ریشه‌ای انقلابی دارد و توانسته است علاوه بر وظایف آموزشی خود، شهدای گرانقدری را هم تقدیم اسلام و انقلاب کند.
وی افزود: کار فرهنگی، جزو کارهای اساسی و اصلی دانشگاه‌هاست نه یک کار حاشیه‌ای به همین دلیل بر اساس مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه، مقرر شده است پنج درصد درآمد واحدها به این امر اختصاص یابد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه نگاه تمدنی به این دانشگاه داریم گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را توسعه دهیم، نیازمند نگاه و کار جهادی هستیم.
وی ادامه داد: کار فرهنگی زمان‌بر و دشوار است و ما هم به دنبال کار ویترینی پر زرق و برق نیستیم بلکه می‌خواهیم وظایفمان را انجام دهیم و به نتیجه مطلوب هم می‌اندیشیم.
محمدی خاطرنشان کرد: بناست در این نشست آموزشی، به هم اندیشی بپردازیم و کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی را به اتاق‌های حل مسئله تبدیل کنیم تا مشکلی از دانشگاه و جامعه حل شود نه اینکه صرفا پاتوقی برای دانشجویان باشد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور خواستار تمرکز بر طرح حامی و سفرهای راهیان نور شد و افزود: اردوهای دانشجویی هزینه‌بر هستند ولی تاثیر بسزایی هم دارند به خصوص سفرهای دانشجویی اربعین و راهیان ولایت که به مقصد مشهد مقدس صورت می‌گیرند.
وی گفت: برنامه‌های ویژه مناطق محروم در اولویت دانشگاه پیام نور است همچنین کار فرهنگی در مناطقی با اقلیت‌های مذهبی، بازی‌های محلی و دانشجویی با رویکرد بین‌المللی، کارآفرینی و مهارت‌افزایی و تجمیع جشنواره‌های رویش و نشریات و نیز جشنواره قرآن و عترت که در استان‌های اصفهان و فارس برگزار خواهند شد، دیگر اولویت‌های پیام نور در دوره جدید به شمار می‌روند. محمدی به جشنواره «کار خودمونه» با محوریت دستاوردهای دانشگاه پیام نور (اساتید و دانشجویان) اشاره و ابراز کرد: این جشنواره در ساختار فضای مجازی و توسط استان تهران اجرایی خواهد شد.
معاون دانشگاه پیام نور گفت: تجربه‌نوردی در حوزه‌های فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی از دیگر برنامه‌های نشست حاضر است که با حضور دانشجویان فعال سابق پیام نور در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر اتصال ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور به یکدیگر با مدیریت مدیران فرهنگی واحدهای استانی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است از پتانسیل‌های استانی همچون سپاه و بسیج هم استفاده شود تا این ظرفیت‌های نهفته داخلی و خارجی شکوفا شوند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور به برنامه‌های این دانشگاه برای حل مشکلات مربوط به وام دانشجویی و نیز درآمدزایی از ظرفیت‌های موجود همچون سالن‌های ورزشی اشاره و اظهار کرد: برای اجتماعی کردن فعالیت‌های اساتید، به یک مدل جامع رسیده‌ایم تا میان دانشگاه، خانواده و مساجد، پیوندی محکم برقرار کنیم و اقدامات مسجدمحور را توسعه دهیم. وی با بیان اینکه شعار دانشگاه پیام نور، «آموزش، همه وقت همه جا» است گفت: باید به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم شعار «فرهنگ، همه وقت همه جا» را سر بدهیم
. محمدی با تاکید بر تقویت نهضت تولید محتوا تصریح کرد: هوش مصنوعی از جمله عرصه‌هایی است که باید ورودی جدی به آن داشته و بتوانیم پیشتاز این حوزه در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.


رئیس پیام نور قم: کار فرهنگی بیش از بودجه نیازمند روحیه جهادی است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رجب اکبرزاده در نخستین نشست آموزشی مدیران فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی پیام نور سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی پیام نور شهرستان کهک برگزار شد اظهار کرد: کار فرهنگی، بیش از آن که به بودجه نیاز داشته باشد، نیازمند انگیزه و روحیه جهادی است.
وی افزود: در استان قم، خیرینی در عرصه فرهنگی حضور دارند که اگر به درستی شناسایی و تشویق شوند، کارهای بزرگی انجام خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با اشاره به کلام امام راحل در مورد اقدامات فرهنگی گفت: ایشان فرموده‌اند حکومت امام زمان(عج) شروع شده و در حقیقت، انقلاب ما، مقدمه قیام جهانی ایشان است، در حقیقت ما در مرحله ظهور صغری امام عصر(عج) هستیم. وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بر همین اساس تاکید داشتند که کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای عمل کنند که شایسته این دستگاه باشد و زمینه‌ساز ظهور کبری باشند.
اکبرزاده با بیان اینکه اگر کار فرهنگی شایسته‌ای انجام دهیم، دل امام زمان(عج) را شاد کرده‌ایم گفت: آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به این نشست دعوت کردیم، ولی ایشان قصد حضور در جلسه با رهبر معظم انقلاب را داشتند بنابراین درخواست کردم، این رویداد مهم فرهنگی را به اطلاع رهبری برسانند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با اشاره به تصویب اختصاص پنج درصد از درآمدهای غیر شهریه‌ای دانشگاه به فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد: لازم است مدیران دانشگاه‌ها در استان‌ها، به دنبال بودجه لازم باشند و به حول و قوه الهی، پول برای کار فرهنگی جذب خواهد شد، مهم این است که انگیزه کافی داشته باشیم و به صورت جهادی کار کنیم.
وی ادامه داد: در زمینه فرهنگی، نیازهای سخت‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارند که در هر دو عرصه، باید به فکر باشیم و به صورت شبانه‌روزی کار کنیم تا شاهد تحقق امور باشیم.
اکبرزاده با بیان اینکه در حوزه فرهنگ، نیازمند مدیران جهادی هستیم گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اینگونه بودند، خودشان جلو می‌رفتند و به دیگران می‌گفتند بیایید، بنابراین مدیرانی که سر جای خود بنشینند و بگویند دیگران پیش بیفتند، راه به جایی نمی‌برند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل پروژه‌های آموزشی و فرهنگی پیام نور قم خاطرنشان کرد: در زمینه نیازهای نرم افزاری، باید اساسنامه جامعی در پیام نور تدوین و اجرایی شود تا شاهد خدمت‌رسانی مناسب فرهنگی و اجتماعی باشیم

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر