فرهنگی
1402/3/1 دوشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور در اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ؛
بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس دانشجویان ممتاز دانشگاه و حائز رتبه های برتر کنکور هستند

.

ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور در اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با اشاره به اینکه  بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس، دانشجویان ممتاز دانشگاه و حائز رتبه های برتر کنکور بوده اند، گفت:شهدای دانشجوی ورزشکار سراسر کشور ۲۹۸ نفر هستند و از این تعداد ۱۶ نفر دانشجوی ورزشکار پیام نور می باشند.

به گفته وی باید از شهدا در زندگی شخصی و اجتماعی الگوبرداری کرده تا به سرمنزل مقصود پر زندگی دست یابیم.

تقی زاده  بیان کرد: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس جزء دانشجویان ممتاز و حائز رتبه های برتر کنکور بوده که در جبهه های حق علیه باطل به صورت داوطلبانه شرکت داشته اند.
رييس دانشگاه تاكيد كرد: ما امروز سه وظيفه داريم كه شامل استمرار و هوشياري و پاسداري و دفاع ازحريم امت و ملت است و در مرحله دوم تبليغ و زنده نگه داشتن پيام شهيدان و تبيين مكتب پر بركت ائمه اطهار كه متجسم در رفتار و كردار روزمره ما باشد و سوم در جبهه خلاقيت و سازندگي براي آنكه مدينه فاضله مستحكمي ساخته شود تا به بشريت ثابت كنيم ما اهل اثبات و تامين دستاورد هاي بشري هستيم و اهل نفي و مبارزه قهرآميز نيستيم. در اين راستا تقوا، شجاعت، دانش و از همه مهمتر ولايت و رهبري متكي به مكتب اهل بيت از ملزومات اين كار مي باشد.


حجت الاسلام نبوی نماینده رهبری در دانشگاه پیام نور نیز در اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: جلسات بزرگداشت شهدا ترویج دهنده جهاد و شهادت است.
به گفته وی یاد و خاطره شهدا سبب حفظ انقلاب از تمام فتنه ها است.

وی با تاکید بر آیات و روایات اسلامی مبنی بر زنده بودن شهداء اظهار کرد: برگزاری این یادواره می‌تواند کار فرهنگی را به تمامی دانشگاه‌های کشور انتقال دهد و سیره و منش شهدا را به دانشجویان و دانشگاهیان معرفی نماید.
در این مراسم که با حضور فرزندان و خانواده شهیدان سپهبد صیاد شیرازی و سرلشکر همدانی برگزار شد، از جمعی از خانواده های معظم شهدای دانشجوی ورزشکار تجلیل بعمل آمد.
در آغاز این یادواره، شرکت کنندگان با حضور در مقبره الشهداء به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه پیام نور ادای احترام کردند.

گفتنی است اولین یادواره شهدای دانشجوی ورزش کشور با حضور معاون امور مجلس ریاست جمهوری ، نمایندگان مجلس و برخی مدیران ارشد کشوری و لشکری در دانشگاه پیام نور برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر