فرهنگی
1401/9/7 دوشنبه
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور خبر داد:
برگزاری ورزش های همگانی درون استانی به میزبانی استان سیستان و بلوچستان

.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور از آغاز ورزش های همگانی درون استانی به میزبانی استان سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت خبر دادو گفت: شروع آزمایشی ورزش های همگانی به میزبانی استان سیستان و بلوچستان شهر زابل  با حضور تمامی دانشگاههای زیرمجموعه وزارت علوم در این استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر بسطامی هدف از برگزاری این دسته از ورزش های همگانی را تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم احیای ورزش های بومی و محلی دانست و افزود: ترویج ورزش های بومی و محلی استانها در بین نسل جوان و دانشجوی کشور می تواند علاوه بر ایجاد نشاط و پویایی در بین دانشجویان، در حفظ و انتقال فرهنگ نیز موثر باشد و دانشگاه پیام نور در برنامه ای هدفمند درصدد برگزاری این دسته از ورزش های همگانی در 31 استان کشور است.
وی اظهار داشت: مخاطب ما جوانانی هستند که به دلیل شیوع بیماری کرونا به سمت شبکه های مسموم مجازی سوق داده شده اند و انجام این همایش ها که جنبه فرهنگی و ورزشی و ریشه در آداب و رسوم مردم دارد، می تواند نقش موثری در جهت دهی و بازگشت نشاط و مشارکت دانشجویان در دانشگاه ها داشته باشد.
وی با اشاره به رئوس برنامه افزود: برنامه های متنوع این همایش فرهنگی ورزشی متناسب با استان سیستان و بلوچستان در قالب رشته های ورزشی؛ طناب کشی، چوب کشی، کبدی ، کشتی محلی و .. و همچنین فعالیت های فرهنگی در قالب؛ لباس های سنتی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و ... طراحی شده و برگزارشد.
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور یادآور شد: دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی در سراسر کشور دارای بهترین ظرفیت و پتانسیل برای برگزاری همایش های فرهنگی ورزشی متناسب با هر استان است و آمادگی خود را برای میزبانی درون استانی تمامی دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم اعلام می کند.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر